Flinke omzetgroei voor kant-en-klaar
De omzetten van kant-en-klaar maaltijden in het supermarktkanaal stijgen. Waar in 2022 € 641,3 miljoen werd omgezet, groeide dat door naar € 677,1...
De omzetten van kant-en-klaar maaltijden in het supermarktkanaal stijgen. Waar in 2022 € 641,3 miljoen werd omgezet, groeide dat door naar € 677,1...
Supermarkten en foodfabrikanten zijn druk met duurzaamheid. Maar hoe kijken klanten hiernaar? Op basis van onderzoek van GfK Consumer Panel-Yougov...
Non-food heeft een lastig jaar achter de rug. Volumes kelderden flink. Ook was in veel categorieën een omzetdaling te zien. Het corona-effect ijlt...
Lidl heeft afgelopen jaar iets aan fair share in vers ingeleverd. Serviceformules hebben het juist beter gedaan dan in 2022.
Supermarkten zijn nu het tweede grootste fysieke winkeltype in Nederland. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek nam het aantal...
De omzet van bloemen en planten in supermarkten vertoont een dalende tendens. NIQ constateert dat consumenten vanwege 'economisch uitdagende tijden'...
Consumenten willen dit jaar minder huismerken kopen en ook minder tijd besteden in de zoektocht naar koopjes. Dat schrijven onderzoekers van McKinsey.
Fabrikanten wisten hun marges vorig jaar te verbeteren door kostenstijgingen door te berekenen aan supermarkten. Die zagen op hun beurt de marges nog...
De Merken Top 100, het overzicht van de 100 grootste A-merken in de supermarkt, is uit. Distrifood heeft de ranglijst, trekt de belangrijkste...
De Merken Top 100 over 2023, de complete ranglijst.