Vice President Customer Development, Joost Houben: ‘We doen weliswaar minder dingen, maar de dingen dié we doen, doen we een stuk gro(o)t(s)er.’Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord 'We zien dat we écht goede innovaties naar de markt aan het brengen zijn, producten die impact maken'

Vice President Customer Development, Joost Houben, blikt terug op een dynamisch 2024 voor Unilever. 'Een jaar van strategiewijziging en uitdagende marktontwikkelingen.' Het concern versterkte de kernfocus en scherpte de strategie verder aan, om nog meer snelheid te krijgen met relevante en impactvolle producten en innovaties. 'Minder dingen doen, maar met meer focus en meer impact.'

Jack de Klerk, Sales manager Echte Mannekes en Nick Matthijs, Ceo Matthijs op het hoofdkantoor in Hoogerheide.Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord Matthijs BV: private label én Echte Mannekes

Snoepproducent Matthijs is groot geworden in private label. Sinds 2022 is er met Echte Mannekes ook een sterk merk in de markt, waarmee de producent het pad naar een A-merk heeft ingezet. De ondersteuning op de winkelvloer wordt komend jaar onverminderd voortgezet.

Algemeen directeur Nicole Freid: ‘Hoe meer HAK verkoopt, hoe meer positieve impact we maken op mens en natuur.’Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord HAK: 'Nauwer samenwerken om de eiwittransitie te versnellen'

'Hoe beter het met HAK gaat, hoe beter het is voor alle stakeholders: de teler, de retailer, de consument en de planeet. Dat maakt het mooi om voor HAK te werken', stelt algemeen directeur Nicole Freid. 'Het doel is om met nauwere samenwerking met de supermarkten de eiwittransitie verder te versnellen.'

Export en Business Development Manager Frank Willemars, Marketing Manager Karlijn Ordelmans en Geert-Jan Zandbergen, 
Commercieel Directeur bij Bolletje.Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord Bolletje zet zich in voor bewust voeden én meer verbinden

Bolletje heeft haar missie en visie aangescherpt. Met "bewust voeden en meer verbinden" ligt de focus nóg meer dan voorheen op het bereikbaar maken van verantwoorde voeding, maar blijft er ook ruimte voor bewust genieten. Tegelijkertijd wil Bolletje zich meer in gaan zetten om een rol van betekenis te kunnen spelen in de veranderende maatschappij.

Directeur Retail bij Vrumona Sandra Vingerling: ‘Het schap moet op orde zijn, geen out-of-stocks, en confrontatie op de juiste plekken in de winkel.’Gesponsord
Gesponsord
frisdranken

Gesponsord Winning instore by offering more

Sinds september vorig jaar is Vrumona onderdeel van het Deense Royal Unibrew. Wat brengt de nieuwe moeder Vrumona? En wat gaat de retailstrategie van de Nederlandse drankentak brengen? Directeur Retail Sandra Vingerling licht de plannen toe.

Commercieel directeur Leonie Kortleve en Algemeen directeur Bas Boswinkel staan samen met Jan Paul Koorn, Manager Performance Excellent en Chantal Singels, Commercieel Directeur op het dak van het hoofdkantoor van Riedel in Ede.Gesponsord
Gesponsord
frisdranken

Gesponsord Riedel 2025: duurzaam en betaalbaar voor iedereen

De verbruiksbelasting voor frisdranken en sappen heeft voor de categorie non-alcoholische dranken een flinke prijsstijging betekent. Duurdere grondstoffen deden er nog een flinke schep bovenop. Met achttien nieuwe sku's in Appelsientje en CoolBest FruitDrink en Dubbelfrisss Boost - allemaal met een vleugje zuivel - heeft Riedel veel dranken toch lekker en betaalbaar gehouden.

Meer over De Top 2025
Meer verhalen van onze partners
Area President André Ruikes en 
Sales Director Inge van Horne: ‘Binnen het sustainability programma richten we ons op drie niveaus: “For You”, “For the People” en “For the Planet”.’Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord Cloetta focust op duurzame groei: 'Let's create a sweeter future together'

Categoriegroei en verduurzaming, dat zijn de kernpunten in de strategie en categorievisie van Cloetta. Grote merken als Red Band, Venco, Sportlife en The Jelly Bean Factory zullen die groei ondersteunen. Verdere stappen in duurzaamheid helpen de retailer bij zijn Scope 3 CO2-reductie.

Bart Wijn, directeur Retail: ‘We blijven investeren in ons merkportfolio.’Gesponsord
Gesponsord
Heineken

Gesponsord Heineken terug bij Nederlandse roots: 'De klant centraal, in alles wat we doen'

Bart Wijn is de nieuwe directeur Retail bij Heineken Nederland. Er liggen mooie uitdagingen voor hem het komende jaar, en hij heeft er zin in: 'We zetten onze schouders eronder en over een paar jaar kijken we trots terug.'

Jorian van Acker Blommers, Commercieel Directeur P&G Benelux. Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord 'Juíst ook binnen een meer uitdagende context blijft P&G dé drijver van categoriewaardegroei'

Procter & Gamble (P&G) kijkt terug op een succesvol 2024, ondanks uitdagende marktomstandigheden. 'Met z'n allen hebben we weer een sterk jaar neergezet', reageert Commercieel Directeur Jorian van Acker Blommers. 'We hebben veel groei gerealiseerd en categoriewaardegroei gedreven, op een duurzame manier.'

Sales Manager Anneloes Hoorneman en oprichter Pieter Dirven van De Smaakspecialist: ‘Educatie is echt key.’Gesponsord
Gesponsord
fabrikanten

Gesponsord De Smaakspecialist haalt biologisch uit de niche

Hoewel het aandeel biologisch groeit in Nederland, ligt er nog een uitdaging om het écht gangbaar te maken. De Smaakspecialist zet zich daarom actief in voor deze transitie, door duurzame producten toegankelijker te maken, het consumentenbewustzijn te vergroten en samen te werken met retailers en beleidsmakers. 'Zodat biologisch niet langer de niche is, maar de norm.'

Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord Henkel: 'Duurzame focus op sterke merken'

Met een samenvoeging van business units en een sterke focus op onderscheidende merken is Henkel een krachtiger en efficiënter partner in wasmiddelen en haarverzorging. Ondertussen behoort het bedrijf ook tot de koplopers in duurzaamheid.

Martijn van Weele, Director Commercial Development bij Coca-Cola Europacific Partners Nederland: ‘Doordat we overal aanwezig waren, hebben we unieke ervaringen aan mensen kunnen weggeven, dat zorgt echt voor engagement.’Gesponsord
Gesponsord
De Top 2025

Gesponsord 'De potentie van onze categorie is groot, daar gaan we de komende jaren het maximale uithalen'

Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) kijkt terug op een dynamisch jaar. 'Een jaar waarin we onze strategische visie aanscherpten', vertelt Martijn van Weele, Director Commercial Development. 'Waarin commercie en digitalisering samenkwamen en we veel positieve impact konden maken, samen met onze klanten.'

Meer verhalen van onze partners