Distrifood initieert dit onderzoek jaarlijks om de samenwerking tussen handel en industrie scherp onder de loep te nemen én te verbeteren. Het Industributierapport onthult niet alleen hoe bedrijven zichzelf beoordelen, maar ook hoe ze presteren ten opzichte van hun concurrenten. Het rapport fungeert als een 'spiegel' die laat zien hoe belangrijke partners écht denken over de samenwerking. Elk jaar beoordelen fabrikanten de inkoop- en categoryteams van supermarkten, terwijl retailers hun fabrikanten beoordelen. Zo krijgen alle betrokken partijen waardevolle inzichten om de relatie en samenwerking naar een hoger niveau te tillen.
Voor deelname aan het Industributieonderzoek vragen wij geen fee. Het onderzoek wordt bekostigd door de entreeprijzen van Industributie.
Het onderzoek, uitgevoerd door The Category & Trade Company, is dit jaar gemoderniseerd en uitgebreid. Nog meer dan voorheen krijgen deelnemers aan het Industributieonderzoek duidelijke feedback en concrete handvatten voor verbetering. Hieronder kan je een overzicht vinden van de aanpassingen die zijn doorgevoerd:
De retailorganisaties en leveranciers die gemiddeld het best worden beoordeeld per categorie en overall, ontvangen de felbegeerde Industributie-trofeeën. Deze trofeeën worden tijdens Industributie uitgereikt.
Uit het onderzoek volgen de volgende overall-winnaars:
Naast de overall winnaars worden tevens winnaars per categorie (industrie) en winnaars per functiegebied (handel) onderscheiden.
Het EFMI is tevens voor het 21e achtereenvolgende jaar verantwoordelijk voor de uitvoering van het onderzoek. De selectie van de te beoordelen merkartikelfabrikanten ligt traditiegetrouw in handen van IRI. De selectie van privatelabelleveranciers komt - in nauwe samenspraak met vertegenwoordigers van de retailorganisaties- voor rekening van EFMI Business School.
Vragen? |
Partner worden? |
|
Accountmanager |