Telefoonaccessoires: lucratief voor de supermarkt

Telefoonaccessoires: lucratief voor de supermarkt

Grixx biedt een compleet assortiment accessoires voor smartphones en tablets. Een aantrekkelijke nieuwe productgroep voor supermarkten, met een goede impulswerking en een goed rendement. De hoge kwaliteit en service ontzorgen de winkelier, en de verschillende presentatiemogelijkheden maken inpassing in elke winkelsituatie mogelijk.

Sponsored content door Dexxon

Het is nog steeds ongelooflijk hoe belangrijk de smartphone is geworden in de afgelopen tien jaar. Zo’n 86 procent van alle Nederlanders boven de 12 jaar heeft een smartphone. En de spreiding van de smartphone ligt over alle leeftijdsgroepen.
Met de toename van het gebruik neemt ook de behoefte aan accessoires toe. Opladers, kabeltjes, koptelefoontjes; wanneer er iets defect is of zoek raakt hebben we een flink ‘probleem’. De supermarkt is door zijn dagelijkse bereikbaarheid een belangrijk kanaal voor telefoonaccessoires. Daarom biedt Grixx een complete invulling van dat assortiment, afgestemd op de supermarkt.

Afgemeten assortiment

Marketing Manager Brenda van Leeuwen: “Grixx is een totale categorie-invulling op het gebied van accessoires voor mobiele telefoons en tablets. We bieden uiteenlopende producten, zoals kabels, opladers, powerbanks en koptelefoons, maar ook accessoires om op een veilige manier met een smartphone te kunnen sporten.”

Salesmanager Remco Smit: “We hebben al afspraken lopen met de grotere supermarktketens, maar nog niet alle individuele ondernemers hebben kennis gemaakt met ons assortiment, terwijl de categorie voor iedere supermarkt zeer interessant is. De marge en de kassa-aanslag zijn relatief hoog, het impulseffect is groot en het trekt ook een jonger publiek aan.”

Grixx biedt een afgemeten assortiment op één meter, wat doorgaans voldoende is voor een supermarkt. De logische plek is meestal bij aanvullend non-foodassortiment of in de buurt van de kassa’s. De producten zijn verpakt in een heat-sealed blister en de openingen van de doosjes zijn afgeplakt. Hierdoor zijn ze niet eenvoudig te openen, wat de kans op derving verminderd.

Voordelen assortiment

Grixx producten worden op een maatschappelijk verantwoorde manier ontwikkeld en geproduceerd. Het assortiment is compleet en biedt verschillende voordelen. Remco Smit: “Grixx biedt hoge kwaliteit. De supermarkt heeft behoefte aan aanbod waarop de consument kan vertrouwen, zonder klachten. Al onze producten voldoen aan de specificaties van de originele fabrikanten (zoals de Apple MFI-certificering) en we besteden veel aandacht aan duurzaamheid. Vandaar dat onze kabels omhuld worden door nylon waardoor ze minder snel breken dan plastic kabels, en niet in de knoop raken.”

Brenda van Leeuwen: “Alle producten zijn BSCI gecertificeerd, waarmee ethisch verantwoorde productieomstandigheden gegarandeerd zijn. Voor meerdere retailers is dat al een basisvoorwaarde.”
Maar ook de prijs en de marge zijn goed, de verpakking heeft de juiste uitstraling, het assortiment is compleet en is aan te passen aan het verzorgingsgebied van de winkel. Ook toekomstige uitbreidingen van het assortiment worden volledig ondersteund. Grixx biedt een breed portfolio waarmee elke supermarkt geheel kan worden bediend.

Het assortiment van Grixx is gekoppeld aan een consumenten-helpdesk. Het gebruik van het assortiment spreekt voor zich, maar als consumenten toch vragen hebben hoeven ze niet de supermarkt daarmee lastig te vallen maar kunnen ze de servicedesk een vraag stellen. Op de website zijn ook how-to-use filmpjes beschikbaar, waarmee de consument extra geïnformeerd wordt over de werking van het product en de winkelier ook op dat gebied geheel ontzorgd is.

Ondersteuning in trade marketing

Grixx ondersteunt met diverse systemen voor point of sale: displays voor elke toepassing - vast of roterend, draaiend of enkelzijdig en voor op de vloer of op de toonbank. De displays hebben een degelijke uitvoering die bij de kwaliteit van het assortiment past.
Remco Smit: “Daarnaast is er een goede ondersteuning van de winkelier in het bepalen van het assortiment en de plaats in de winkel om de rotatie en de vindbaarheid zo optimaal mogelijk binnen de formule in te passen. We denken graag mee in alle opzichten. Voor de supermarkt adviseren we zo veel mogelijk het universele assortiment: dat wil zeggen: producten voor opladen, audio (oortjes) en sport (zoals armbanden of runningbelts). Dat zijn de segmenten waar de rotatie zit.”

Judith Hoogendoorn, marketing directeur en Maarten Wismans, head of trademarketing & category management bij Flora Food Group.

Steun borstkankeronderzoek: 'Jij smeert, Becel doneert'

In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.

De keukenapparaten van Blue Home, het nieuwe merk van Albert Heijn. Foto: Albert Heijn

Albert Heijn lanceert nieuw huismerk keukenapparatuur: Blue Home

Albert Heijn gaat keukenapparatuur onder het eigen merk Blue Home verkopen.

Maudie van den Broek, Marketing Coördinator met CEO Piet Driessen: ‘De internationale retail pikte 
Callowfit veel sneller op dan we hadden verwacht.’

Callowfit-sauzen: een gezondere en smaakvolle keuze

Bereid een smakelijke saus die er ook nog eens lekker uitziet, maar dan zónder vet, toegevoegde suikers, dierlijke producten, lactose en gluten. De meeste koks zouden lachend bedanken voor deze uitdaging, maar de Driessen Group of Companies uit Deurne zette er hun tanden in en bracht een nieuw, gezonder sausmerk op de markt: Callowfit. Na zeven jaar volharden en ontwikkelen staat het nu in meer dan veertig landen op de schappen.

CJ Food's bibigo nieuwe standaard retailmarkt

CJ Food's bibigo nieuwe standaard retailmarkt

Nederlanders zijn grote liefhebbers van Koreaans eten, te midden van de wereldwijde opkomst van de Koreaanse culturele invloed. Uit gegevens blijkt dat Nederland in 2023 de op drie na grootste importeur van Koreaanse ramen en de op twee na grootste importeur van kimchi was. Dit laat zien dat Nederland een belangrijk exportpunt voor Koreaans eten in Europa is.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.