In een bericht op de site zegt RTLZ dat fabrikanten diepe zakken moeten hebben om aan bonusacties van AH mee te doen. De zender onthult samenwerkingstarieven die variëren van €50.000 (kopaankleding in de winkel) tot €223.000 (Bonusfolder met TV-uitstraling en online banners).
Leverancier betaal korting
'Deze week zijn de eetrijpe avocado’s, kwark van Almhof en Unox-knakworsten in de bonus bij Albert Heijn. Die kortingen zien er leuk uit bij de kassa, maar wie betaalt die prijsverlagingen?' De conclusie uit het artikel luidt dat dat in eerste instantie de leverancier is. De zender suggereert dat de kosten voor de acties uiteindelijk vaak worden doorberekend aan de klant.
Folderbijdrage van alle tijden
AH wil in het artikel niet reageren op het openbaarmaken van de tarieven. Jan-Willem Grievink, directeur van het Food Service Instituut zegt in het artikel niet veel nieuws te zien: fabrikanten betaalden altijd al voor een folderplek.