Dat blijkt uit een handelsupdate. De nettowinst steeg met 23 procent naar €1,2 miljard. Het bedrijf overtrof daarmee de verwachtingen van analisten die op een winst van €1,12 miljard hadden gerekend. De omzet nam autonoom met 4 procent toe naar €12,5 miljard. In China verkocht Danone bijna een derde meer aan babyvoeding, geholpen ook door onlineverkopen en het openen van een netwerk van winkels. In de loop van 2018 zal de omzetgroei in China minder fors zijn, gelet ook op de betere prestaties in de tweede jaarhelft van vorig jaar. De cijfers tonen volgens kenners wel aan dat Danone met name op het gebied van babyvoeding veel beter presteert dan concurrenten als Nestlé en Reckitt Benckiser.
Boycot in Marokko
In Marokko verkocht Danone de afgelopen maanden juist fors minder producten. Consumenten protesteerden tegen de hoge prijzen en riepen via sociale media op tot een boycot. Danone is de grootste yoghurtmaker ter wereld met merken als Actimel en Activia. Het bedrijf rekent erop dat de boycot in Marokko de komende maanden een verder effect blijft houden op de resultaten van het bedrijf. Die waren overigens iets beter dan analisten vooraf hadden verwacht. Behalve de babyvoeding in China zorgde ook de waterdivisie voor groei. Danone is eigenaar van bekende merken als Evian en Volvic. Voor de langere termijn verwacht Danone de doelstellingen voor 2020 op het gebied van omzet als geschoonde operatieve marge te behalen. De onderneming waarschuwt wel voor hogere materiaal- en verpakkingskosten.