Jumbo kiest voor duurzamere huismerksnacks

Jumbo kiest voor duurzamere huismerksnacks
Foto: Jumbo

VEGHEL - Jumbo verduurzaamt het assortiment huismerksnacks. De onderneming kiest ervoor om bij een groot deel van het assortiment huismerksnacks over te gaan op vlees met een ster van het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming.

Dat maakt de onderneming bekend. Het gaat daarbij om huismerksnacks als de kroketten, bitterballen en saté, alsmede een deel van het assortiment aan kipsticks, kipnuggets, hamburgers en frikandellen. Jumbo noemt het een belangrijke stap voor de keten. 'De introductie van het keurmerk op snacks is voor Jumbo een belangrijke mijlpaal. Jumbo zet als voorloper op het gebied van dierenwelzijn continu stappen', schrijft het bedrijf.

Ook huismerkzuivel met Beter Leven-keurmerk

Daarbij wijst Jumbo ook op verschillende andere ontwikkelingen. 'Zo gaat Jumbo als eerste supermarktketen verschillende huismerk zuivelproducten met het Beter Leven keurmerk invoeren, naast het PlanetProof keurmerk dat ook wordt geïntroduceerd. Binnen het vleeswarenschap zijn vanaf week 48 alle kalkoenvleeswaren over op BLk. Bovendien is 81 procent van de varkensvleeswaren BLk gecertificeerd.'

Vroeg voeden van kuikens

Ook voor de toekomst heeft Jumbo nog plannen. De keten gaat vanaf 2019 volledig over op het vroege voeden van kuikens. 'Dit betekent dat alle kippen die onder Nieuwe Standaard Kip bij Jumbo worden verkocht, water en voer krijgen zodra ze uit het ei kruipen', legt Jumbo uit.

Jumbo komt met duurzame boodschappenroute

Dit najaar maakt Jumbo aan de hand van een duurzame boodschappenroute door de winkel het haar klanten makkelijk om te kiezen voor een duurzamer alternatief. Gisteren werd al bekend dat Albert Heijn en Jumbo de primeur krijgen van dierenvoeding met drie sterren volgens het Beter Leven-systeem.

Lees ook: Wantrouwen over duurzame claims groeit

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.