Bonduelle geeft groei-impuls aan categorie vriesverse groente

Bonduelle geeft groei-impuls aan categorie vriesverse groente
Friek van Helden en Liesbeth Dufornee: ‘Bonduelle Groenterijst trekt nu al 10 procent nieuwe kopers naar de categorie vriesverse groenten.’

Consumenten willen graag meer groenten eten. Toch is het maken van lekkere maaltijden, rijk aan groente, in de praktijk nog niet zo makkelijk. Daarom heeft groentespecialist Bonduelle drie varianten Groenterijst en drie varianten Ovengroenten in vriesvers geïntroduceerd.

Het gaat goed met vriesverse groenten. De categorie, aangejaagd door Bonduelle, groeit zowel in volume als in omzet. En dat is volgens category development-manager Liesbeth Dufornee van Bonduelle niet voor niets.

‘Steeds meer consumenten, ook jongeren en huishoudens met kinderen, ontdekken de voordelen van vriesverse groenten. In de eerste plaats zijn ze makkelijk te portioneren. Je pakt precies wat je voor de maaltijd nodig hebt en de rest gaat weer terug de vriezer in. Dit zorgt voor minder derving en dat is voor het tegengaan van voedselverspilling een goede zaak. Ook ontdekken steeds meer consumenten de veelzijdigheid van vriesverse groenten. Dit kan niet alleen als component in een traditionele maaltijd worden gebruikt maar ook als ingrediënt in de moderne keuken. Daarbij beseffen gelukkig steeds meer consumenten dat vriesverse groenten verser zijn dan vers.'

De retailer denkt: hoe kan ik mijn shoppers helpen om meer groente te eten? Door groenten meer ruimte te geven!”

Meer groente te eten

‘Ook de retailer omarmt de categorie’, vult innovationmanager Friek van Helden aan. ‘Mensen eten te weinig groenten en moeten dus geholpen worden. De retailer denkt: hoe kan ik mijn shoppers helpen om meer groente te eten? Door groenten meer ruimte te geven! Maar dan wel met een verleidelijk aanbod dat inspeelt op relevante consumententrends. Bonduelle biedt in vriesverse groenten die gezonde en smaakvolle oplossing.’

Basis van de maaltijd

Om de groei van de categorie vriesverse groenten verder te stimuleren, verrast Bonduelle met een nieuwe relevante propositie: Groenterijst. ‘Dit bestond nog niet in vriesvers’, zegt Van Helden.

‘Het woord zegt het al: het is groente in rijstvorm en het kan dus ook net zoals rijst gegeten worden. Het is geen groentecomponent op de rand van het bord zoals bij een traditionele maaltijd. Bonduelle Groenterijst maakt de groenten juist de basis van de maaltijd. De drie varianten zijn ideale vervangers voor rijst en kunnen ook in plaats van aardappelen en pasta worden gegeten. Het bestaat uit honderd procent groente zonder enige toevoegingen en is daarmee laag in koolhydraten,  wat steeds meer consumenten belangrijk vinden. Met hun tasty bite voegen ze bovendien extra textuur aan de maaltijd toe’, aldus Van Helden.

Nieuwe kopers naar vriesverse groenten

We zien nu al dat 10 procent van de kopers nieuw is voor de vriesverse groenten categorie”

‘Deze innovatie brengt een nieuwe gebruikstoepassing naar de categorie en trekt hiermee nieuwe kopers naar vriesverse groenten’, zegt Dufornee. ‘Zeker veel jongeren en gezinnen die niet alleen afwisselend, maar vooral ook lekker, gezond en vers willen eten. We zien nu al dat 10 procent van de kopers nieuw is voor de vriesverse groenten categorie. De receptentips op de verpakkingen zorgen nog eens voor extra inspiratie.’

Bonduelle Ovengroenten

Naast drie varianten Groenterijst komt Bonduelle ook met een range van drie Ovengroenten. ‘Consumenten willen op een lekkere, gezonde en makkelijke manier variëren met groente’, zegt Dufornee. ‘Bovendien wordt de oven bij het koken steeds populairder en groenten die in de oven worden bereid, zijn bijzonder smaakvol. Om in te spelen op deze toenemende vraag komen we met Bonduelle Ovengroenten. Het betreft een drietal groentemixen die reeds gesneden zijn en die je zo vanuit de diepvries in de oven bereidt. De drie varianten, steeds een verrassende combinatie van groenten, zien er niet alleen kleurrijk uit, ze smaken ook nog eens fantastisch. Bonduelle Ovengroenten is een feestje op je bord!’, aldus Dufornee.

Markt van impulsen blijven voorzien

Met Groenterijst en Ovengroenten onderstreept Bonduelle haar rol als vernieuwer en inspirator in de categorie vriesvers. ‘Als we consumenten willen verleiden om meer groente te eten, moeten we de markt van impulsen blijven voorzien’, zegt Van Helden. ‘Groenterijst en Ovengroenten passen perfect bij de trends van nu: gezond, snel klaar te maken en uiteraard heel lekker. Ideaal voor het moderne koken.’ De introductie van Bonduelle Groenterijst en Bonduelle Ovengroenten wordt zwaar ondersteund.

3 varianten Bonduelle Groenterijst

  • Bonduelle 100% Bloemkool rijst
  • Bonduelle 100% Broccoli rijst
  • Bonduelle 100% Wortel rijst

3 varianten Bonduelle Ovengroenten

  • Bonduelle Ovengroenten Bloemkool, Romanesco, Champignons & Pareluitjes
  • Bonduelle Ovengroenten Pompoen, Cherrytomaat & Knolselderij
  • Bonduelle Ovengroenten Zoete Aardappel, Pastinaak & Pareluitjes

Dit artikel is gesponsord door Bonduelle

Shopopop maakt gebruik van bestaande verplaatsingen en voertuigen om boodschappen te bezorgen.

Je buurman als bezorger? Shopopop maakt het mogelijk

Stel je voor: je boodschappen worden dezelfde dag nog bezorgd, niet door een anonieme koerier, maar door je eigen buurman of buurvrouw. 'Door gebruik te maken van de bestaande routes van particuliere bezorgers kunnen we de laatste kilometers flexibeler, duurzamer en socialer maken', zegt Sacha Buyck, countrymanager Benelux.

Kola met een K pakt de aandacht in het craft soda schap

Kola met een K pakt de aandacht in het craft soda schap

Hoe verover je als relatief nieuw merk je plekje in het boodschappenmandje? Natuurlijk met een onderscheidende smaak, maar ook met een unieke uitstraling en een aansprekend verhaal. Fritz-kola heeft de ingrediënten in huis om de bewuste consument van deze tijd voor zich te winnen en daar kunnen supermarkten van profiteren.

'Food hacks' goed voor portemonnee en milieu

'Food hacks' goed voor portemonnee en milieu

De stijgende energieprijzen en torenhoge inflatie dwingen de Nederlandse consumenten om slimmer en goedkoper te leven. Hoewel de algemene inflatie lijkt te stabiliseren, blijven de prijzen voor dagelijkse boodschappen toenemen. Zo werden in juli 2024 onze dagelijkse boodschappen 5,4% duurder. In augustus 2024 kwam de voedselinflatie uit op 5,6%, opnieuw duidelijk hoger dan de totale inflatie. Sinds 2022 maken de prijzen van onze voedingsmiddelen al een sterke groei door, met een gemiddelde stijging van ongeveer 27%.

Van afval tot waardevolle grondstof: 'Afval bestaat niet'

Van afval tot waardevolle grondstof: 'Afval bestaat niet'

Renewi is een toonaangevend waste-to-productbedrijf en een van de grootste afvalverwerkers en recyclers in Nederland. Dankzij hun recyclingtechnologieën kunnen ze uit vrijwel elk type afval waardevolle materialen terugwinnen. Cruciaal in dit proces zijn samenwerkingen met partners, zoals Albert Heijn.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.