Nieuwe mogelijkheden voor draadloze headsets in retail

Nieuwe mogelijkheden voor draadloze headsets in retail

Teamleden en collega's die op afstand kunnen communiceren, kunnen vragen van klanten, leveranciers en medewerkers direct oplossen. Met een nieuw ontwikkelde communicatietool wordt meer mogelijk voor teamcommunicatie via draadloze headsets.

Het systeem van VedoSign biedt extra opties ten opzichte van traditionele portofoons. De communicatie is full-duplex, waardoor de gesprekken net zo verlopen als een telefoonverbinding; iedereen kan deelnemen in het gesprek (ook wel de conferentie genoemd), zonder te hoeven wachten totdat één van de sprekers klaar is. Er kan ook handsfree worden gesproken. Gemakkelijk tijdens de werkzaamheden dus, of ten tijde van een calamiteit.

Servicepoints

Er zijn inmiddels al vele winkelbedrijven voorzien van zogenaamde servicepoints waar met één druk op de serviceknop een gesproken bericht wordt verstuurd naar alle medewerkers met headsets in de conferentie. De medewerkers die dit bericht vervolgens dit ontvangen, bijvoorbeeld ‘klant bij flessenautomaat’ of ‘klant bij de slijterij’, kunnen dan onderling overleggen wie dit gaat opvolgen.

Interactie met de klant

Indien de oproep niet snel kan worden opgevolgd, kan er vanuit de headsets een een-op-eengesprek met de serviceknop worden begonnen. Zo kan de klant gevraagd worden om meer geduld, of kan de klant een vraag stellen die direct op afstand beantwoord wordt. Het is ook mogelijk om buiten een serviceknop te installeren, voor chauffeurs die komen laden en lossen.

Tevens kan het systeem worden aangesloten op het speakersysteem van de winkel. Door middel van een keypad kan bijvoorbeeld het bericht ‘beste klant, we gaan nu kassa vier voor u openen’ worden omgeroepen.

Telefonie

Met de optie telefonie kunnen de medewerkers hun headset bij aanvang van de dienst aanmelden bij een bepaalde ringgroep (denk aan servicebalie, kantoor, magazijn of directie). Zodra er van buitenaf wordt gebeld naar de servicebalie zal alleen bij medewerkers van deze ringgroep de telefoon/headset afgaan. Er kan dan onderling worden overlegd wie het gesprek aanneemt.

Je drukt op de knop en staat direct in verbinding met een groep medewerkers”

De headsets die niet zijn aangemeld bij een ringgroep krijgen geen binnenkomende telefoongesprekken. Doordat er verschillende groepen zijn, kunnen er een-op-eengesprekken worden gevoerd die vergelijkbaar zijn met de kanalen van portofoons.

Iemand van het hoofdkantoor, de ondernemer of leidinggevende kan met een mobiele telefoon waar ook ter wereld direct inloggen in de conferentie. De mobiele telefoon fungeert dan met dezelfde functie als de headsets in de conferentie. Je drukt op de knop en staat direct in verbinding met een groep medewerkers.

Snelkeuze

Op de headsets is er tevens een optionele snelkeuzefunctie. Er kan dan een keuze gemaakt worden gemaakt uit tien voorgeprogrammeerde telefoonnummers waarbij met één druk op de knop naar één van deze nummers gebeld kan worden.

Koppeling met camerasysteem en zelfscan

Het systeem kan worden voorzien van een intelligente controller die een koppeling maakt met het camerasysteem of de zelfscan. Zo worden meldingen vanuit het systeem naar de headsets gecommuniceerd. Inmiddels werken er al honderden supermarkten en bouwmarkten met dit systeem.

Het systeem vereist bijna geen onderhoud. De interne accu van de headset gaat naar verwachting drie tot vier jaar mee. Support is door VedoSign op afstand te verlenen. Het bedrijf kan in een portaal zien of alle componenten naar behoren functioneren. Mocht dat niet zo zijn, dan wordt direct actie ondernomen.

Dit artikel is gesponsord door VeDoSign

Laura Crowley, manager van de Nederlandse vestiging van Bord Bia: ‘Ons doel is om dit kwaliteitsvlees ook betaalbaar en beschikbaar te maken voor de consument.’

Bord Bia partner voor impact in het vleesschap

Kleinschalige productie kan een grote rol spelen in een kwalitatief hoogwaardig assortiment. Om Nederlandse retailers in contact te brengen met een groot arsenaal aan groot- en kleinschalige leveranciers in Ierland is er Bord Bia, de Irish Food Board. Dankzij deze samenwerking kunnen retailers optimaal profiteren van de kwaliteiten van de Ierse landbouw en ontstaat er een beter assortiment in het Nederlandse schap.

Ashkan Danaei, Sales Director bij Tetra Pak: 'De Nederlandse voedingsindustrie staat voor drie grote uitdagingen.'

Zo blijf je als retailer concurrerend

Toenemende internationale concurrentie, stijgende kosten door inflatie en de noodzaak om over te stappen naar een circulaire economie. Hoe kunnen retailers in deze veranderende markt hun positie versterken? Ashkan Danaei, Sales Director bij Tetra Pak, legt uit hoe bedrijven het hoofd kunnen bieden aan deze uitdagingen door te focussen op innovatie.

Shopopop maakt gebruik van bestaande verplaatsingen en voertuigen om boodschappen te bezorgen.

Je buurman als bezorger? Shopopop maakt het mogelijk

Stel je voor: je boodschappen worden dezelfde dag nog bezorgd, niet door een anonieme koerier, maar door je eigen buurman of buurvrouw. 'Door gebruik te maken van de bestaande routes van particuliere bezorgers kunnen we de laatste kilometers flexibeler, duurzamer en socialer maken', zegt Sacha Buyck, countrymanager Benelux.

Kola met een K pakt de aandacht in het craft soda schap

Kola met een K pakt de aandacht in het craft soda schap

Hoe verover je als relatief nieuw merk je plekje in het boodschappenmandje? Natuurlijk met een onderscheidende smaak, maar ook met een unieke uitstraling en een aansprekend verhaal. Fritz-kola heeft de ingrediënten in huis om de bewuste consument van deze tijd voor zich te winnen en daar kunnen supermarkten van profiteren.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.