‘Kimberly-Clark heeft als missie om de wereld te leiden op het gebied van essentiële producten voor een beter leven’, legt General Manager Benelux, Allowin Aarden, uit. ‘Dit kunnen we uitsluitend bereiken door een productassortiment te bieden dat aansluit op de actuele consumentenbehoefte.’
Dit assortiment creëert het concern door gebruik te maken van haar wereldwijde expertise op het vlak van hygiëne-oplossingen. ‘Het nieuwe Kleenex Proactive Care-assortiment is hier een goed voorbeeld van’, vertelt Aarden. ‘De range omvat gezichtsmaskers, hygiënische doekjes, hygiënische handgels en hygiënische handdoeken, om consumenten een compleet aanbod aan hygiënische oplossingen te bieden.’
In het schap en als second placement
‘Om ervoor te zorgen dat consumenten zichzelf daadwerkelijk kunnen uitrusten met een oplossing die aan al hun hygiënebehoeften voldoet’, benadrukt de General Manager, ‘is het onze aanbeveling om dit nieuwe assortiment volledig op te nemen. Niet alleen in het schap voor papierwaren, maar ook als second placement. Dit maakt het namelijk niet alleen gemakkelijk voor consumenten om de producten te ontdekken, het stelt retailers eveneens in staat de categorie naar een hoger niveau te tillen, aangezien consumenten het volledige assortiment kunnen kopen.’
Vertrouwde merken
Vorig jaar lanceerde Kleenex al de Water Fresh tissues, om een hogere hygiënestandaard te kunnen bieden op momenten dat water en zeep niet voorhanden zijn. De beslissing om nu het nieuwe Proactive Care-assortiment in Nederland te lanceren, is dan ook het resultaat van een voortdurende assortiment ontwikkeling. ‘De pandemie heeft de prioriteiten van de consument enorm veranderd en we zien een duidelijke rol weggelegd voor een vertrouwd merk als Kleenex in het ontwikkelen van een betrouwbare hygiëneroutine.’
Het afgelopen jaar kozen consumenten steeds vaker voor betrouwbare merken, besluit de General Manager. ‘En meer dan 400.000 nieuwe huishoudens gekozen er voor om onze Kleenex-producten te kopen. Door een toename van hygiënebehoeften hebben zowel de reguliere tissues als de Water Fresh-tissues een gestage groei gekend. Het Proactive Care-assortiment, met een volledige range hygiëneproducten, is hier de perfecte aanvulling op.’
Dit artikel is gesponsord door Kleenex