Het aantal consumenten dat de dag start met eetzuivel groeit. Commercial Business Lead Jan Willem Fransen: ‘De categorie eetzuivel is de laatste jaren gegroeid door naturel yoghurt en naturel kwark. Het zijn met name de emmers en bekers die voor deze groei hebben gezorgd. Campina speelt een rol in het emmer segment met Griekse Yoghurt en wil nu ook een positie in het bekersegment innemen.’
Aandacht voor eiwitinname
De keuze voor een product met een verhoogd eiwitgehalte is niet toevallig. Marketing Manager José van de Water: ‘De consument heeft hier tegenwoordig meer aandacht voor. Men is zich bewust dat een goede eiwitinname belangrijk is, bijvoorbeeld voor het herstel van spieren na het sporten, maar ook om de spiermassa op peil te houden voor wie al wat ouder wordt.’
Fransen: ‘Na je dertigste levensjaar neemt je spiermassa af. Daarom is het belangrijk om voldoende eiwitten te eten. Het Voedingscentrum adviseert 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag. Maar op dit moment komt zo’n 50 tot 70 procent van de bevolking niet aan deze optimale hoeveelheid van 20 gram eiwit per dag. Het ontbijt is het geschikte moment om (een deel van) de eiwitbehoefte direct al op te nemen. En daar gaat deze yoghurt een grote bijdrage aan leveren.’
Goede bouwstoffen
Van de Water: ‘Het is dus niet alleen een relevant product voor jongeren, waar de proteïnetrend wat meer speelt, maar zeker ook voor ouderen, om hun spieren op peil te houden met goede bouwstoffen. De yoghurt is geschikt voor een ‘sterk’ ontbijt maar natuurlijk ook voor de middag en avond.’
Varianten
Campina Sterke start komt in bekers van 450 gram op de markt, in twee varianten: Rijk & Romig (met blauw label), met 13 gram eiwit per portie en 1,8% vet. En als Mild & Licht (groen label), met 11 gram eiwit per portie en 0% vet. Sterke Start stroomt momenteel in bij de supermarkten. Een brede campagne in alle media en op de winkelvloer gaat de introductie ondersteunen.
Dit artikel is gesponsord door Campina.