Persil lanceert met Power Bars nieuwe generatie wasmiddel

Persil lanceert met Power Bars nieuwe generatie wasmiddel
Lisa Brouwer en Frank Beelen presenteren de Persil Power Bars.

Met trots lanceert Persil een nieuwe generatie wasmiddel: Persil Power Bars. De bijzondere capsules bezorgen de consumenten veel gemak. 'En dit wasmiddel is zeer duurzaam,' legt Frank Beelen namens Henkel uit.

Sinds enkele weken zijn de nieuwe Persil Power Bars op de markt. Door de reinigingskracht, het gebruiksgemak en een milieuvriendelijke verpakking is dit wasmiddel in een nieuwe vorm een moderne oplossing voor een perfect schone was. ‘Er zijn zoals bekend drie soorten wasmiddelen. De vloeibare, de poeder en de capsules. Deze Power Bars vormen een nieuw soort binnen deze laatste categorie’, legt Category Manager Laundry & Homecare Frank Beelen van Henkel uit. ‘En dus is geen dosering nodig bij het draaien van een was.’

Recyclebare doos

Samen met Lisa Brouwer, Brand Manager Persil, legt Beelen uit wat de grote voordelen zijn van dit duurzame product. ‘Onderzoek van GfK toont aan dat 57 procent van de mensen tegenwoordig voor duurzame oplossingen gaat. Vandaar dat we kiezen voor een wasmiddel in een recyclebare doos, die 97 procent minder plastic verbruikt in vergelijking met de verpakking van een vloeibaar wasmiddel.’

Compact en eenvoudig

Persil Power Bars zijn compact en praktisch op te bergen dankzij hun handige vorm. Hierdoor zijn ze ook makkelijk te gebruiken. ‘En vanwege de compactheid, kunnen we er heel veel tegelijkertijd vervoerd worden. Er wordt geen lucht verscheept en dit zorgt al met al weer voor minder CO2-uitstoot tijdens het transport’, geeft Beelen aan.

Persil Power Bars produceren dus minder CO2 per 100 km transport in vergelijking met vloeibaar wasmiddel. Hiermee draagt het nieuwe wasmiddel bij aan het doel van het wasmiddelenconcern om CO2-neutraal te worden.

‘Het feit dat 97 procent minder plastic wordt verbruikt, dat de verpakking honderd procent recyclebaar is en bovendien een in water oplosbare en biologisch afbreekbare film kent, maakt de capsules heel erg milieuvriendelijk. En dat spreekt anno 2022 aan bij de consument. Een consument die overigens in zijn algemeenheid niet bereid is om prestaties op te offeren voor duurzaamheid.’ Maar daar hoeft hij of zij ook niet bang voor te zijn met de Persil Power Bars.

Snelheid en gemak

Voor iedereen zijn dit soort Power Bars een uitkomst, maar vooral voor degenen die op zoek zijn naar snelheid en gemak, denkt Lisa Brouwer. ‘Deze Power Bar doe je in de wasmachine, je legt de was er op en je zet de machine aan. Tijd is schaars en daarom worden producten die focussen op gemak steeds belangrijker’, aldus Brouwer, die verder aangeeft dat voor een perfect resultaat Persil Power Bars zelfs oplossen vanaf een temperatuur van 20 graden.

‘En hoe lager de temperatuur, hoe beter, in deze tijden van energiebesparing. Het scheelt gewoon in de energierekening. Wassen op 30 of 40 graden is niet nodig. De capsules zorgen voor honderd procent Persil waskracht.’

Focus op innovatie

Persil werd in 1908 voor het eerst geïntroduceerd in Nederland. Destijds bracht Persil het eerste zelfwerkende wasmiddel op de markt en sinds het ontstaan is het altijd gefocust geweest op innovatie. Brouwer legt uit dat de kracht van de Persil Power Bars de komende tijd via verschillende kanalen voor het voetlicht wordt gebracht bij het grote publiek. ‘We doen dat op tv met spotjes, filmpjes op YouTube, online video’s en een grote Facebookcampagne is aanstaande’, legt ze uit. Daarin wordt het concept uitgelegd aan de consument.

sinds het ontstaan is Persil altijd gefocust geweest op innovatie”

De vuile was

Persil timmert de laatste tijd ook flink aan de weg in samenwerking met &C, het mediamerk van Chantal Janzen dat een maandelijks magazine, website, app en online shop kent. Persil, onderdeel van Henkel, kijkt graag mee hoe het er bij anderen aan toe gaat. En al helemaal bij bekende mensen. ‘In de serie ‘De vuile was van…’ kijken we binnen bij bekende Nederlanders, die ongefilterd hun vuile was buitenhangen’, legt Brouwer uit.

De campagnevideo’s geven een blik in het leven van onder meer Nicolette Kluijver, Olcay Gulsen en Yuki Kempees. Hebben zij, in tegenstelling tot wat de social media-realiteit soms laat zien, ook vuile was? Dat blijkt uit de video’s. Door de verschillende marketingcampagnes is Persil het hele jaar zichtbaar met als doel het merk verder te bouwen en de naamsbekendheid te verhogen. Bij Albert Heijn, Plus en Jumbo liggen de Power Bars inmiddels in de schappen en ook is het gebruiksvriendelijke wasmiddel te koop bij Bol.com.

Dit artikel is gesponsord door Henkel.

Judith Hoogendoorn, marketing directeur en Maarten Wismans, head of trademarketing & category management bij Flora Food Group.

Steun borstkankeronderzoek: 'Jij smeert, Becel doneert'

In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.

Maudie van den Broek, Marketing Coördinator met CEO Piet Driessen: ‘De internationale retail pikte 
Callowfit veel sneller op dan we hadden verwacht.’

Callowfit-sauzen: een gezondere en smaakvolle keuze

Bereid een smakelijke saus die er ook nog eens lekker uitziet, maar dan zónder vet, toegevoegde suikers, dierlijke producten, lactose en gluten. De meeste koks zouden lachend bedanken voor deze uitdaging, maar de Driessen Group of Companies uit Deurne zette er hun tanden in en bracht een nieuw, gezonder sausmerk op de markt: Callowfit. Na zeven jaar volharden en ontwikkelen staat het nu in meer dan veertig landen op de schappen.

A-merken zijn van oudsher de grote aanjagers van innovatie. Foto: Archief Distrifood

Zelfs prijswinnende introducties vaak snel weer uit het schap

Het aantal vernieuwende producten dat instroomt valt steeds verder stil. En van de nieuwe introducties is een groot deel binnen enkele jaren alweer verdwenen, blijkt uit onderzoek van Distrifood. Zelfs het winnen van een Wheel of Retail is geen garantie voor langdurig succes.

Na de boycot zijn de muisjes weer terug bij Jumbo. Foto: Distrifood

Jumbo heeft weer muisjes, maar nu raken Bugles en skyr op

De spijkerharde onderhandelingen en daarmee gepaard gaande boycots bij Jumbo zijn nog altijd niet voorbij. Producten van fabrikant Kraft Heinz stromen de winkels weer in, maar nu waarschuwt de keten voor lege schappen bij Isey Skyr, Douwe Egberts en Hamka's en Bugles.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.