Growers United kent de consument 'delen inside-informatie met partners'

Growers United kent de consument 'delen inside-informatie met partners'

In plaats van puur te sturen op lage prijzen en hoge volumes, wordt het steeds belangrijker om te investeren in onderscheidend vermogen. Samen met partners in de foodretail verkent telerscoöperatie Growers United groeipotentieel voor toegevoegde waarde in de markt. Hiervoor voert Growers United eigen markt- en consumentenanalyses uit.

We kunnen concluderen dat gemiddeld 18% van de consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk voeding als essentieel onderdeel ziet van een gezonde levensstijl. Deze groep let bij het maken van voedingskeuzes vooral op eigenschappen als vitaminen, mineralen, vezels, vers, onbewerkt en natuurlijk. Hoe we hier als keten op in kunnen spelen? Door consumenten te blijven inspireren in het maken van gezonde keuzes en om vaker vruchtgroente op het menu te zetten.

Denk daarbij aan recente supermarktcampagnes waarin consumenten worden aangemoedigd om via kleine aanpassingen in hun voedings- en bewegingspatroon een gezonde(re) levensstijl te ontwikkelen. Nudging, een subtiel duwtje in de juiste richting geven, is bij retailers al een heel effectief middel gebleken om consumenten naar de groenten- en fruitafdeling te bewegen.

Partnerships tussen leveranciers en retailers leiden tot waardevermeerdering

Waar begin je als je extra waarde wil toekennen? Als leverancier gaat Growers United een partnerschap aan met retailers, waarbij specifieke marktkennis en actuele inzichten worden gedeeld. Met deze inside information geeft de coöperatie hun klanten een voorsprong op concurrenten, waardoor zij kunnen sturen op een beter verkoopresultaat. Hoge kwaliteit is daarbij de standaard. Daarnaast onderscheidt Growers United zich met kennis van en ervaring met de shopper.

Andersom geldt ook dat wanneer retailers informatie delen vanuit hun perspectief, dit bij leveranciers aanleiding kan zijn om innovatieve producten te ontwikkelen. Het uitwisselen van individuele informatie en transparantie binnen de keten draagt bij aan duurzame relaties waar alle partijen bij gebaat zijn.

Waarde van producten verhogen

Samenwerking in de keten zorgt voor nieuwe inzichten en impulsen. Dit stimuleert een nieuwe visie, innovatieve productontwikkeling en specifieke sales. En dat is nodig om de waarde van (bestaande) producten te verhogen. Want als je waarde enkel laat afhangen van een lage prijs en hoog volume zal de marge steeds verder teruglopen waardoor je uiteindelijk niets overhoudt, of erger nog, zelfs verlies gaat draaien.

Dit artikel is gesponsord door Growers United.

Het 50-jarig bestaan is voor team Riedel aanleiding voor een mooi feestje.

Tijd voor feest: Riedel viert halve eeuw Appelsientje

Appelsientje bestaat 50 jaar. Dat mag niet ongemerkt voorbij gaan. Vanaf deze week wordt er in een nieuwe commercial een ode gebracht aan '50 jaar zon in Nederland'. Met fraaie nostalgische beelden die de bijzondere relatie van Nederlanders met de zon illustreren en Roxanne Hazes die dit op eigentijdse wijze muzikaal begeleidt. En met verschillende verrassende introducties, waarbij we ook populaire sappen uit het verleden terugbrengen.

Country Manager Ruben Driessen en Brand Manager Daniël van Londen.

Aviko trekt met Grip 'n Dip jongeren naar categorie

Relevant blijven voor jongere generaties zoals Millennials en Gen Z is, net als voor veel andere merken, ook voor Aviko een van de grootste uitdagingen. Deze jonge doelgroepen zijn ondervertegenwoordigd in zowel de vriesvers categorie, als binnen de Aviko kopers. Aviko heeft een formule gevonden om de jonge consument aan zich te binden: Grip 'n Dip, het perfecte frietje om te dippen.

Parrano introduceert Gratin Plakken speciaal voor ovengerechten

Parrano introduceert Gratin Plakken speciaal voor ovengerechten

Parrano breidt haar assortiment uit met Gratin Plakken speciaal voor je ovengerechten. Deze zijn verkrijgbaar in twee varianten: Originale en Mozzarella. Zo kun je eindeloos variëren en elk ovengerecht écht lekker maken.

V.l.n.r.: Nadia Lotgerink, Jelmer Bergsma en 
Jessica Piarelal.

Starbucks ijskoffie groeit verder met verpakking voor thuis

Sinds 2010 heeft Arla Foods met Starbucks de categorie ijskoffie enorm doen groeien. Dit jaar wordt die groei extra versterkt door de introductie van een Multiserve-verpakking voor thuisgebruik. De komende vijf jaar blijft de groei naar verwachting rond 20 procent per jaar.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.