Altijd volle schappen met schapautomatisering

Altijd volle schappen met schapautomatisering

Retailers zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun winst te verhogen. Winkelefficiëntie is cruciaal voor de winstgevendheid, maar personeelstekorten kunnen dit moeilijker maken.

Schapautomatisering speelt een sleutelrol in deze operationele efficiëntie. In een snel veranderende omgeving waar arbeid schaars en steeds duurder wordt, is efficiënt werken noodzakelijk. ‘We helpen onze klanten effectief te managen met merchandisingoplossingen’, zegt Björn Borgman, Chief Executive Officer van HL Display. Hiervan is bewezen dat ze de productiviteit in de winkel waarborgen en klanten een positieve winkelervaring bieden.’

De huidige situatie dwingt retailers tot aanpassing

Energiebesparing is een belangrijke doelstelling geworden voor retailers. Supermarkten in heel Europa zetten daarom in op gesloten koelingen. Hoewel dit energie bespaart, zijn productzichtbaarheid en schapbeheer nog steeds een uitdaging voor de supermarkt.

Ook om ervoor te zorgen dat een product altijd vooraan in het schap staat, zelfs tijdens de piekmomenten van de dag”

‘Retailers zoeken constant naar oplossingen om de indruk te voorkomen dat producten niet voorradig zijn’, verklaart Romke de Jong, Commercieel Directeur bij HL Display. ‘Tevens willen ze dat klanten deuren van koelingen zo lang mogelijk dicht houden. Daarom is er veel vraag naar schapautomatisering om het bijvullen te vergemakkelijken. Ook om ervoor te zorgen dat een product altijd vooraan in het schap staat, zelfs tijdens de piekmomenten van de dag.’

‘Systemen zoals Multivo Max spelen perfect in op die marktbehoefte. Uit winkeltesten blijkt dat het een tijdsbesparing oplevert van 45 minuten per dag. De voordelen zijn bewezen, vooral als het gaat om wijzigingen in schappenplannen’, zegt De Jong.

00:00
00:00/00:00

Onderscheid je zelf om te winnen in de fysieke winkel

Naast inflatie heeft ook de coronapandemie dat het gedrag van consumenten sterk beïnvloed, waardoor de online verkoop is toegenomen. Fysieke winkels staan dus voor de uitdaging om zich te onderscheiden en waarde te bieden aan de consument. Maar de kansen zijn groter voor retailers in categorieën waar zichtbaarheid en onmiddellijke productbeschikbaarheid een belangrijk voordeel vormen ten opzichte van online concurrentie.

De Jong: ‘Consumenten hebben de neiging om meer tijd te besteden aan categorieën als gezondheid en schoonheid om nieuwe trends te ontdekken of om hun favoriete producten te vinden. Winkels moeten in elk geval zorgen voor een perfecte merchandising om ervoor te zorgen dat shoppers terug willen komen. Met onze schapautomatisering helpen we hen om de schappen georganiseerd te houden, het aanbod goed te segmenteren en de winkelruimte te optimaliseren.’

Dit artikel is gesponsord door HL Display.

Salesmanager Roy Wolf van Müller naast Brandmanager Annelène Bulder.

Almhof richt zich met submerk op nieuwe generatie zuivelliefhebbers

Almhof lanceert een submerk: Almhof I Feel Good. Met twee soorten vezelyoghurt en twee varianten proteïnekwark richt de Duitse zuivelgigant Müller zich op een nieuwe generatie zuivelliefhebber. 'Het draait om een juiste balans tussen gezond eten en genieten', legt Salesmanager Roy Wolf van Müller Nederland uit.

Rozanne Drost en Stijn Storms , Pepsico.

PepsiCo verduurzaamt met de kracht van haar merken

In 2040 wil PepsiCo een net-zero bedrijf zijn. Uiteraard spelen de eigen fabrieken en het terrein hier een belangrijke rol in. 'Echter', vertelt General Manager Nederland Stijn Storms realistisch, 'vormt deze scope slechts zo'n 10 procent van onze totale voetafdruk.' De winst zit hem dan ook vooral in het verduurzamen van de merken én in samenwerking met de handelspartners. 'Het daadwerkelijk creëren van een positieve waardeketen lukt alleen als we samen optrekken.'

Daan Meulemans (links) en Dennis Kortekaas van Scoupy.

Leer kopers beter kennen met cashback-activatiecampagnes

Wil je jouw klanten beter identificeren, begrijpen en in beweging brengen? Door te weten wie je product (nog niet) koopt en wat de consument ervan vindt, kun je scherper schieten in de markt. Cashback-acties vergroten het succes van productinnovaties en trekken meer klanten naar de winkelvloer.

Eva Heijne-Draga (links) en Manon Dortland laten de nieuwe varianten van Knoppers zien.

Knoppers breidt het assortiment uit

Al meer dan 25 jaar is Knoppers de zeer populaire wafel in het koekschap. Na de recente, succesvolle uitbreiding in het candy bar schap volgt dit jaar de grote uitbreiding met een nieuwe reep en voor het eerst twee nieuwe varianten op de populaire wafel.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.