Bart Lelieveld
Redacteur
Bart Lelieveld is redacteur bij Distrifood en schrijft onder meer over formules, branche en fabrikanten.

Redacteur
Bart Lelieveld is redacteur bij Distrifood en schrijft onder meer over formules, branche en fabrikanten.
De groei van de ene supermarktformule zal steeds vaker ten koste gaan van die van een concurrerende keten. De totale markt groeit in 2040 naar verwachting tot ongeveer €82 miljard. Dat schrijft Rabobank in het rapport Supermarkten in 2040: Survival of the fittest, de strijd verhardt.
Aldi vindt de kritiek van de Consumentenbond over de laagsteprijsclaims onterecht. Hoogvliet is intussen al begonnen met het weghalen van communicatie daarover.
Bezorgers van Picnic nemen vanaf vandaag retourpakketjes van klanten in voor PostNL.
De halveliterblikken energiedrank van Monster Energy keren terug in veel supermarkten. Na een aantal jaren buiten de schappen verkopen zowel Jumbo als Plus het merk weer. De hoofdkantoren sloten een deal met Monster.
Agf-handelaar Smeding schrapt tientallen banen in Friesland. Dat is het gevolg van een verhuizing om het bedrijf dichter bij Everest Fresh te vestigen.
Marit van Egmond verlaat Albert Heijn eind volgende maand. Haar hele carrière werkte ze bij Ahold Delhaize, de laatste zes jaar was ze ceo van Albert Heijn. Wat veranderde er in die periode bij de marktleider?
Vertrekkend ceo Marit van Egmond laat een krachtige marktleider achter nu ze vertrekt bij Albert Heijn. Dat concludeert Laurens Sloot.
Rundvlees wordt dit jaar flink duurder, verwacht marktbureau DCA Market. Er zijn wereldwijd te weinig runderen om aan de vraag te voldoen.
De eisen van koffiegigant JDE Peet's wekken ergernis bij supermarktformules. Maar de eigen koffiemerken van retailers stegen ook flink in prijs, blijkt uit een prijsvergelijking van Distrifood. Bij Jumbo bijvoorbeeld soms met tientallen procenten.
Alle filialen van Dirk blijven dit jaar op Bevrijdingsdag, 5 mei, gesloten.