Herman te Pas
Nieuwscoördinator
Herman te Pas is nieuwscoördinator van Distrifood en legt zich vooral toe op nieuws en achtergrond over formules.

Nieuwscoördinator
Herman te Pas is nieuwscoördinator van Distrifood en legt zich vooral toe op nieuws en achtergrond over formules.
Jumbo toont in zijn folder voor week 14 voor het eerst het nieuwe actiebeleid. Zo gebruikt de formule de kleur rood om tijdelijke, scherpe aanbiedingen onder de aandacht te brengen.
Poiesz keert in totaal € 629.000 uit aan verenigingen in het noorden van het land. Dit bedrag werd opgehaald tijdens de zogeheten jeugd sponsoractie van de supermarktketen.
Jumbo lanceert in week 14 een nieuwe strategie waarin de formule op prijs en assortiment afstand wil creëren met de concurrentie. Intern wordt de naam Gele helm gebruikt voor de plannen.
Plus heeft in Renkum de winkel overgenomen van ondernemer Karin van der Zouw. Ze kondigde recent aan te stoppen met de supermarkt.
Boudewijn van den Brand en Marc-Jan Kivits van Superunie maken deel uit van het bestuur van de nieuwe inkoopalliantie Vasco International Trading.
Spar introduceert het nieuwe huismerk Bakkershart. De formule begint met houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Superunie richt een nieuwe internationale inkooporganisatie voor A-merken op. Dat doet het bedrijf samen met Colruyt Group (België) en Coop Group (Zwitserland).
Ekoplaza heeft sinds de introductie van het concept Wisselwaar 500.000 plastic verpakkingen bespaard.
Dekamarkt heeft plannen om horeca toe te voegen aan de winkels van de supermarktketen.
Dekamarkt lanceerde in 2014 vol trots het concept World of Food, in Beverwijk op het Marlo-terrein. Daarna volgden nog vijf van deze, voor de formule, megawinkels. En toen werd het stil. Distrifood blikt terug op die eerste jaren, hoe de formule stilletjes naar de achtergrond verdween, en maakt een rondgang langs verschillende World of Food-vestigingen.