Joep Meijsen
Senior redacteur
Joep Meijsen schrijft als senior redacteur al een kwart eeuw over supermarkten. Als verslaggever doet hij interviews, maakt reportages en nieuwsberichten en schrijft hij commentaren en analyses.
Senior redacteur
Joep Meijsen schrijft als senior redacteur al een kwart eeuw over supermarkten. Als verslaggever doet hij interviews, maakt reportages en nieuwsberichten en schrijft hij commentaren en analyses.
Hiiper ziet bij Nederlandse supermarkten in het vierde kwartaal een flinke daling van het aantal transacties, maar een stijging van de gemiddelde besteding. Op formuleniveau houdt de malheur bij Jumbo aan en groeien prijsformules, waaronder discounters Aldi en Lidl, hard door. Ook AH noteert een hogere index.
Boon Food Group zet in Lisse een nieuw hoofdkantoor, logistiek centrum en keuken neer voor dochteronderneming Zorgboodschap.
Dirk van den Broek heeft een sterk 2024 achter de rug. De A-merkdiscounter breekt voor het eerst door de omzetgrens van €2 miljard heen.
Wijnexpert Nicolaas Klei is onverwacht op 63-jarige leeftijd overleden. Klei is onder meer de auteur van de Supermarktwijngids en de uitvinder van de term omfietswijn.
De Zweedse vastgoedinvesteerder Cibus Nordic neemt het Belgische vastgoedbedrijf Forum Estates over. Daarmee krijgt de belegger ook een pakket Nederlandse supermarkten in handen.
Het aantal Coop-supermarkten waarvan de toekomst nog niet bekend is, daalt snel. Distrifood zet deze winkels op een rijtje en houdt bij over welke supermarkten er nieuws is.
Het jaar 2024 gaat zeker niet de geschiedenis in als het beste jaar in de geschiedenis van Jumbo. Hoewel het bedrijf een aantal belangrijke stappen zette om zich klaar te maken voor de toekomst, kregen zowel het prijs- als het service-imago een flinke knauw. Het jaar van Jumbo.
Cijfers Nettorama-Boni: Omzet en winst verder omhoog. Het betreft het eerste verslag sinds de fusie tussen de twee formules.
Supermarkten zeggen allemaal druk bezig te zijn met duurzaamheid en gezondheid. Dat komt bij klanten echter nog amper over. Nederlandse consumenten voelen zich door hun supermarkt aanzienlijk minder goed geholpen om tot een duurzame en gezonde leefstijl te komen dan mensen in de rest van de wereld. 'Er is voor Nederlandse supermarkten nog veel te winnen.'
De feiten en cijfers over de supermarktbranche op een rijtje. Geactualiseerd tot en met periode 11.