Monique Ravenstijn
Eigenaar Jumbo Monique, schrijver en spreker

Eigenaar Jumbo Monique, schrijver en spreker
Voor Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn is sociale duurzaamheid de rode draad in haar drie winkels en in haar leven. Het past bij haar. Wat is een vervuld leven voor jou?
Jumbo Monique. Monique Ravenstijn koos de naam voor haar supermarkten niet zomaar. De naam staat voor de filosofie van haar bedrijf.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn ziet de supermarkt als plek waar je voor verbinding kunt zorgen. Bijvoorbeeld door meer lokale producten aan te bieden.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn ziet collega's de hand op de knip houden, terwijl zij juist aanpassingen in haar supermarkten doorvoert. Zo is ze er klaar voor als de economie weer aantrekt.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn laat geen kans voorbijgaan om verspilling en armoede te bestrijden. Recent organiseerde ze een verspillingsdiner, omdat voedsel verbindt.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn sprak met een huismerkproducent en ziet dat niet alleen supermarkten margepijn lijden.
Monique Ravenstijn verbaast zich over alle 1+1-acties. Ze ziet nadelen, maar dergelijke acties kunnen ook onverwachte, positieve bijeffecten hebben.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn maakt zich zorgen over voedselverspilling. Ze vraagt zich af of het niet eens tijd dat supermarkten hun verantwoordelijkheid gaan nemen en klanten meenemen in hoe ze het verspillen van goed voedsel kunnen verminderen.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn besteedt haar energie bij voorkeur aan zaken waar ze blij van wordt. Met compagnon Bert Bargboer heeft ze een nieuw project opgezet.
Mensen zijn bang voor verandering, ziet Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn. Ze hoopt dat mensen voorbij hun angst kunnen kijken.