FreshRecruitment
ZEIST - AB InBev heeft de beste trademarketing. 'De Hertog Jan-groei zet door in een biermarkt die fors onder druk staat, dat is heel knap. Daarbij komt deze groei niet enkel uit pils, ook de speciaalbieren weten continue groei te laten zien. Promoties trekken ondanks de verlaagde afprijzing nog altijd veel klanten naar onze winkels.'
Een afscheidscolumn schrijven. Nou, ga er maar eens aanstaan. En toch doet hoofdredacteur Peter Garstenveld dat. Per 1 juli stopt hij om in september het speelveld te betreden.
Hoofdredacteur Peter Garstenveld raakt in een sombere bui als hij hoort over 10 procent loonsverhoging. Dat doet het verdienmodel kraken. Gelukkig stuurt hij een redacteur naar Jumbo Ten Brink. Die bewijst dat ondernemen nog steeds kan, sterker nog: móet.
HUIZEN - De Universiteit van Wageningen begeleidt een omvangrijke pilot binnen Lidl. Daarbij komen in 70 filialen vegetarische producten naast de vleesvariant te liggen.
LIER -Jumbo heeft in Lier de deuren van haar tiende winkel in de provincie Antwerpen geopend. Het is de dertigste winkel in België.
VEGHEL - De failliete aannemer ASK Romein uit Roosendaal maakt een doorstart als gecombineerd staal- en bouwbedrijf. Jumbo heeft in de tussentijd doorgewerkt met onderaannemers van ASK Romein en verwacht geen vertraging in de oplevering.
Jumbo-topman Ton van Veen is bezorgd, maar niet in paniek. Hoofdredacteur Peter Garstenveld, wel lichtelijk bevangen door een gevoel van paniek, ziet drie oplossingsrichtingen.
VEGHEL - Jumbo wil de prijsafstand met de concurrenten vergroten. Het is een van de punten in het plan van aanpak die topman Ton van Veen voorstaat om 'het stof van de formule te blazen'. De formule stopt ook met sponsoren van de Formule 1 en Max Verstappen. Van Veen over zoals het nu gaat: 'Ik ben bezorgd'.
Jumbo moet terug naar de basis en vandaaruit beter. Ceo Ton van Veen draagt dat deze dagen uit aan alle Jumbo ondernemers en duizenden collega's vanuit de winkels, de logistiek en het hoofdkantoor. Zijn speerpunten? Prijs, kwaliteit, beschikbaarheid, service en duurzaamheid. 'Let wel, ik ga geen prijzenoorlog ontketenen. We beginnen wel aan een marathon waarin we stap voor stap beter en sneller worden.'
ENSPIJK - Albert Heijn heeft met de vaste appel- en perenleverancier Vogelaar Vredehof een voedselbos opgezet.