Dat zegt topman Wouter Kolk van Albert Heijn in een interview met Het Financieele Dagblad. 'Wij hebben duizenden recepten. We kunnen een aantal favoriete gezonde Allerhande-maaltijden ook voor jou klaarmaken. Dat doen we echter niet op de winkelvloer. We hebben gemerkt dat dat niet efficiënt is', aldus Kolk in het interview.
Snel bezorgen blijft prioriteit
Albert Heijn stopte onlangs met de snelle bezorgdienst Rappie, maar het snel thuisbezorgen van boodschappen blijft een prioriteit voor Albert Heijn. 'Er zijn meer partijen die dat kunnen.' Daarbij moet worden gedacht aan professionele shoppers die een kleine hoeveelheid boodschappen in de winkel verzamelen en die binnen een uur bij de klant thuisbezorgen. 'En bij kantoren is ook behoefte aan lunches', aldus Kolk. Hij is al in gesprek met partijen als Deliveroo en Thuisbezorgd.nl, zo meldt de krant.
Lees ook alle laatste nieuwe ontwikkelingen over de online foodverkoop
In het Distrifood Digi-magazine over food en e-commerce
Kolk kijkt niet meer naar traditionele cijfers
De nieuwe aanpak moet het voor Albert Heijn mogelijk maken om verder te groeien, vooral in Nederland. Kolk: 'Ik kijk niet meer zo naar de traditionele supermarktcijfers van Nielsen en GfK. Dat is de supermarktsector van €38 miljard. Als ik kijk naar de buitenhuismarkt hebben we het ineens over een markt van €65 miljard.'