FreshRecruitment
Poiesz schenkt meer dan zes ton aan verenigingen
Poiesz keert in totaal € 629.000 uit aan verenigingen in het noorden van het land. Dit bedrag werd opgehaald tijdens de zogeheten jeugd sponsoractie van de supermarktketen.
Poiesz keert in totaal € 629.000 uit aan verenigingen in het noorden van het land. Dit bedrag werd opgehaald tijdens de zogeheten jeugd sponsoractie van de supermarktketen.
Jumbo lanceert in week 14 een nieuwe strategie waarin de formule op prijs en assortiment afstand wil creëren met de concurrentie. Intern wordt de naam Gele helm gebruikt voor de plannen.
Beide productielocaties van Danone in Nederland zijn B Corp-gecertificeerd.
Lidl gaat in heel Europa extra inzetten op zijn sportmerk Crivit. Het Duits-Amerikaanse tennispaar Steffi Graf en Andre Agassi zou zijn vastgelegd als de gezichten van de campagne.
Foodwatch stelt dat klanten geregeld worden misleid in de supermarkt. Volgens de voedselwaakhond koopt een gemiddeld gezin voor zo'n €2000 per jaar aan producten die op enige manier misleidend zijn.
Jumbo testte samen met Bionext een aantal nudges om klanten te stimuleren meer voor biologisch assortiment te kiezen. Het toevoegen van een zinnetje was bijzonder effectief, zo blijkt uit de uitkomsten van de studie.
De 10 grootste supermarkten gaven afgelopen jaar gemiddeld 20 procent meer uit aan radiocommercials dan in 2023. Aldi en Lidl behoren tot de grootste investeerders in audio, blijkt uit cijfers van mediabureau Audify.
Plantaardig voedingsmerk Vivera lanceert diverse nieuwe tofuproducten en speelt daarmee in op een TikTok-rage.
Wie retailmedia inkoopt bij Albert Heijn en Jumbo, ziet forse prijsverschillen. Instore retailmedia is veel duurder bij Albert Heijn, maar Jumbo vraagt online en in de app meer.
Dirk van den Broek begint vandaag met een reeks prijsverlagingen. Het gaat om zowel huismerken als A-merken.