Alles over YouGov

Foto: Distrifood

Klanten en duurzaamheid: 9 cruciale conclusies

Supermarkten zeggen allemaal druk bezig te zijn met duurzaamheid en gezondheid. Dat komt bij klanten echter nog amper over. Nederlandse consumenten voelen zich door hun supermarkt aanzienlijk minder goed geholpen om tot een duurzame en gezonde leefstijl te komen dan mensen in de rest van de wereld. 'Er is voor Nederlandse supermarkten nog veel te winnen.'

Foto's: Distrifood

Dirk en Nettorama prolongeren winst in Kerstrapport 2024

Dirk en Nettorama zijn de winnaars van het Kerstrapport van YouGov. Daarmee prolongeren de formules hun eerste plaatsen uit het Zomerrapport. Voor Dirk is het bij de landelijke formules zelfs de derde winst op rij.

Foto: Distrifood

Kerstrapport 2024: De achtergronden per formule

De winnaars van het Kerstrapport van YouGov zijn dezelfde als afgelopen zomer: Dirk bij de landelijke formules en Nettorama bij de regionale ketens. Toch zijn er genoeg opmerkelijke ontwikkelingen zichtbaar in het rapport. In de verhouding tussen de twee winnaars, maar ook bijvoorbeeld de opmars van Hoogvliet bij de regionale spelers.

Foto: Fred Libochant

Kerstrapport 2024: De scores per aspect

Dirk en Nettorama zijn de winnaars van het Kerstrapport 2024 van YouGov. Distrifood zet de ontwikkelingen per aspect op een rijtje.

Winnaars Dirk en Nettorama in het Zomerrapport. Foto's: Distrifood

YouGov Kerstrapport 2024: Dit zijn de genomineerden

De genomineerden voor het Kerstrapport van YouGov en Distrifood zijn bekend. Het gaat om drie landelijke ketens en drie regionale formules.

Foto: Distrifood

Vers fair shares: Poiesz succesvolste versverkoper

Nederlandse supermarkten leggen allemaal de nadruk op vers. Maar dat zorgt er niet per se voor dat alle formules hier ook succesvol mee zijn, blijkt uit het jaarlijkse overzicht van de fair shares in vers.