Feiten

De winnaars van 2023. Foto's: Anne van der Wouden, Chuck Studios/Olaf van Gerwen en Distrifood

Genomineerden vernieuwd Versrapport bekend

Onderzoeksbureau YouGov, het voormalige GfK Consumerpanel, heeft de genomineerden bekendgemaakt voor het vernieuwde Versrapport.

Foto: Michel Zoeter

A-merken stagneren en dalen in volumes, maar kleine groep piekt

De meeste A-merken groeien nauwelijks meer. Toch is er een kleine groep die al jarenlang de weg naar boven weet te vinden, blijkt uit onderzoek van...

Foto: Distrifood

Versrapport CPS GfK verandert van opzet

Het toonaangevende Versrapport van CPS GfK en Distrifood krijgt een nieuwe opzet. Vanaf dit jaar is het onderzoek opgesplitst in landelijke en...

Foto: Shutterstock

Feiten en cijfers: De actuele omzetten en ontwikkelingen

De feiten en cijfers over de supermarktbranche op een rijtje. Geactualiseerd tot en met periode 8.

Foto: Studio 38c

Aantal producten in schap daalt: 'Rationalisatie door hoge kosten'

Sinds 2019 neemt het aantal producten in supermarkten al niet meer toe, blijkt uit onderzoek van Circana. Het onderzoeksbureau ziet verder dat door...

De agf-afdeling van Poiesz De Westereen. Foto: Anne van der Woude

Circana: Omzet keldert, huismerk profiteert van tabaksban

De omzet van supermarkten keldert in 2024. De afbouw van tabaksverkopen en het stoppen van AH-filialen met het aanbieden van rookwaren zijn...

Winnaars Dirk en Nettorama. Foto's: Distrifood

CPS GfK Zomerrapport 2024: De uitslag is bekend

Dirk en Nettorama zijn de grote winnaars in het Zomerrapport van CPS GfK. Voor Dirk betekent dit bij de landelijke ketens prolongatie van de winst in...

Foto: Distrifood

Zomerrapport 2024: Nettorama haalt Poiesz in bij regionale formules

Nettorama neemt in het CPS GfK Zomerrapport de eerste plaats weer over van Poiesz. Nettorama wint op vier aspecten en stijgt in waardering, terwijl...

Foto: Dirk

Zomerrapport 2024: Dirk wint weer bij landelijke formules

Dirk behoudt zijn eerste plaats in het CPS GfK Zomerrapport bij de landelijke formules. De A-merkdiscounter doet dit, ondanks een nipt lager...

Foto: Distrifood

Circana: Marktaandeel Lidl stijgt wel, daling voor Plus/Coop

ZALTBOMMEL - Het marktaandeel van Lidl Nederland is met 0,3 procentpunt gestegen ten opzichte van vorig jaar.