Van Bedaf en Eijkemans in de prijzen

Van Bedaf en Eijkemans in de prijzen

VEGHEL - CoopCompact Van Bedaf uit Achtmaal en Plus Eijkemans uit Noord-Brabant hebben in Veghel de Local Marketing Awards in de wacht gesleept.

De uitreiking van de nieuwe prijs voor het voor een succes van een supermarkt zo belangrijke element local marketing vormde de ontknoping van de Dag van de Supermarkt, die werd gehouden in Three-Sixty in Veghel, waar onder meer De Verspillingsfabriek gevestigd is. Er werden in totaal twee prijzen uitgereikt. Eentje voor de beste actie op het gebied van local marketing en eentje voor het beste beleid op de langere termijn. De winnaars werden op het podium bekendgemaakt door Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld.

CoopCompact Van Bedaf: buurtbarbecue

De prijs voor de beste lokale actie, waarvoor acht bedrijven de finale hadden gehaald, ging uiteindelijk naar CoopCompact Van Bedaf uit Achtmaal. Deze winkel organiseerde in een dorp met zestienhonderd inwoners een buurtbarbecue waar liefst zeshonderd mensen op af kwamen. Aan de barbecue was een spaaractie gekoppeld, maar het effect was bijzonder, legde het ondernemersechtpaar uit. 'Door zo'n actie krijg je natuurlijk een omzetstijging, maar het bijzondere was dat deze in de zomer gewoon doorzette nadat de actie was afgelopen. Het heeft ons echt veel sympathie opgeleverd.'

Plus Eijkemans: moeilijke lokaties succesvol gemaakt

Daarna werd de winnaar van de prijs voor het beste lokale beleid bekendgemaakt. Hiervoor waren zeven supermarkten in de race. Het was Plus Eijkemans, met twee winkels in Uden en een in Schijndel die onder luid applaus naar het podium mocht komen. De ondernemer toonde zich bijzonder verrast door de winst. 'Ik ken verschillende andere van de kandidaten en daar heb ik echt bewondering voor. We hebben op de lange termijn echter wel iets neergezet. 'Het waren lastige projecten, maar door het lokaal goed aan te pakken zijn we toch boven het niveau gekomen.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.