CoolBest in plant-based verpakking met nieuw jasje

CoolBest in plant-based verpakking met nieuw jasje

CoolBest wordt vanaf vandaag gemaakt in de eerste plant-based verpakking van SIG, die 100% aan plantaardige materialen gelinkt is. Tegelijkertijd is ook het design op de verpakking aangepast.

‘Verduurzamen is gemakkelijker gezegd, dan gedaan. De trajecten om onze fruitteelt volledig duurzaam te maken in landen als Brazilië, nemen jaren in beslag. Voor onze verpakkingen zetten wij nu een grote stap door de plastic lagen (die in alle drankkartons zitten) te vervangen door plant-based plastic. Wij hebben gekozen voor plantaardig materiaal dat gemaakt wordt van houtresten: tallolie', vertelt Sabine Blom, Marketing Manager bij CoolBest.

Restproduct

'Tallolie is een restproduct dat anders vernietigd wordt. Door er nieuw materiaal van te maken krijgt het een tweede leven en hoeven wij niet eerst iets te produceren, zoals wel het geval is bij rietsuiker. Door plant-based plastic voor onze pakken in te kopen, verminderen we de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Conventioneel plastic wordt van petroleum gemaakt, een fossiele brandstof die op een gegeven moment op raakt’.

Serieuze bijdrage

Uit onderzoek blijkt dat door de nieuwe plant-based verpakkingen de CO2-uitstoot wordt verminderd met 43%. Met een totaal volume van 23 miljoen pakken per jaar levert het merk een serieuze bijdrage aan een duurzamere toekomst.

CoolBest maakt gebruik van de eerste plantbased SIG verpakking in Nederland, genaamd SIGNATURE. Deze zijn 100% recyclebaar en volledig gelinkt aan plantaardige materialen door het mass balance systeem, dat gecertificeerd wordt door ISCC.

Duurzamer

‘Door het gelijktijdig aanpassen van het design willen we communiceren dat onze verpakkingen duurzamer zijn. Om dit eruit te laten springen, is aan de verpakking deels een bruine karton look toegevoegd. Verder staat er op de zijkant duidelijke uitleg over de herkomst van verpakkingsmaterialen’, aldus Blom.

‘Daarnaast werken we hard aan volledig duurzaam fruit. Dit leggen we ook uit op de nieuwe pakken. Met de overgang naar plantaardige verpakkingen zet CoolBest een grote stap richting duurzaamheid. Ons volgende doel is om in 2020 alleen nog maar 100% duurzaam geteeld fruit te gebruiken’, vertelt Blom.

Dit artikel is gesponsord door Riedel. 

Henkel: 'Duurzame focus op sterke merken'

Henkel: 'Duurzame focus op sterke merken'

Met een samenvoeging van business units en een sterke focus op onderscheidende merken is Henkel een krachtiger en efficiënter partner in wasmiddelen en haarverzorging. Ondertussen behoort het bedrijf ook tot de koplopers in duurzaamheid.

Algemeen directeur Nicole Freid: ‘Hoe meer HAK verkoopt, hoe meer positieve impact we maken op mens en natuur.’

HAK: 'Nauwer samenwerken om de eiwittransitie te versnellen'

'Hoe beter het met HAK gaat, hoe beter het is voor alle stakeholders: de teler, de retailer, de consument en de planeet. Dat maakt het mooi om voor HAK te werken', stelt algemeen directeur Nicole Freid. 'Het doel is om met nauwere samenwerking met de supermarkten de eiwittransitie verder te versnellen.'

Area President André Ruikes en 
Sales Director Inge van Horne: ‘Binnen het sustainability programma richten we ons op drie niveaus: “For You”, “For the People” en “For the Planet”.’

Cloetta focust op duurzame groei: 'Let's create a sweeter future together'

Categoriegroei en verduurzaming, dat zijn de kernpunten in de strategie en categorievisie van Cloetta. Grote merken als Red Band, Venco, Sportlife en The Jelly Bean Factory zullen die groei ondersteunen. Verdere stappen in duurzaamheid helpen de retailer bij zijn Scope 3 CO2-reductie.

Martijn van Weele, Director Commercial Development bij Coca-Cola Europacific Partners Nederland: ‘Doordat we overal aanwezig waren, hebben we unieke ervaringen aan mensen kunnen weggeven, dat zorgt echt voor engagement.’

'De potentie van onze categorie is groot, daar gaan we de komende jaren het maximale uithalen'

Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) kijkt terug op een dynamisch jaar. 'Een jaar waarin we onze strategische visie aanscherpten', vertelt Martijn van Weele, Director Commercial Development. 'Waarin commercie en digitalisering samenkwamen en we veel positieve impact konden maken, samen met onze klanten.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.