Coca-Cola wint Gouden Wheel met Fuze Tea

Coca-Cola wint Gouden Wheel met Fuze Tea

ROTTERDAM - Coca-Cola heeft donderdag de Gouden Wheel gewonnen. Fuze Tea is beoordeeld als de beste nieuwe productintroductie van 2018.

Naast de Gouden Wheel nam Coca-Cola de Wheel of Retail in de categorie Frisdranken en de Special Wheel Consumentenprijs in ontvangst.

Wheel-jury onder de indruk van Fuze Tea

De jury toont zich onder de indruk van de dominantie van de introductie die meteen indrukwekkende omzetten aan de markt toevoegt. Daarbij speelt het lef om het nieuwe merk ijsthee breed weg te zetten met veel varianten, maar ook door gelijktijdige introductie in het retail- en horeca-kanaal een rol in de keuze Fuze Tea tot winnaar uit te roepen. Koen Werner (Superunie), Hans Feenstra (Nielsen) en Norman Buysse (GfK) leggen uit waarom Fuze Tea gewonnen heeft:

Prijsuitreiking op locatie

De Wheels of Retail zijn deze week uitgereikt bij de winnaars op locatie. Donderdag was de Wheel on Wheels-bus niet alleen op het terrein van Coca-Cola, maar ook van Henkel en Dr. Oetker. Met Witte Reus Geur Switch heeft Henkel dit jaar de Wheel of Retail in de categorie Homecare en Cleaners en de Special Wheel Margeverrijkend gewonnen. Dr. Oetker vierde het feestje met Yes It's Pizza, de beste in de categorie Diepvriesmaaltijden en winnaar van de Special Wheel Innovatie.

Eerder namen Mora Tostini, Hertog Jan Enkel, Almhof Lekker & Licht, Lay's Mixups en Calvé Pindakaasrepen al hun prijzen in ontvangst.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.