Plaats van handeling voor de Dag van de Supermarkt is de duurzame Kas Evenementenlocatie in Woerden. Het programma begint in de ochtend met een kick-off, waarna Jumbo-ondernemer Daan Meijerink zijn inspirerende ondernemersverhaal vertelt. Na een presentatie van de genomineerden voor de Smaakt! Local Marketing Awards is het de beurt aan horeca-ondernemer Gert Boonen om zijn verhaal, ervaringen en visie op onder meer marketing en personeelsbeleid te delen.
Twee winkelbezoeken op het programma
In de middag brengen de deelnemers winkelbezoeken aan Plus Giel Smits in Culemborg en de Albert Heijn in Zaltbommel. Vervolgens worden terug in Woerden de winnaars van de Local Marketing Awards bekendgemaakt en wordt duidelijk welke supermarkten CoopCompact van Bedaf en Plus Eikemans opvolgen als winnaars.
Zes supers genomineerd voor Marketing Award
Zes supermarkten zijn nog in de race voor de Marketing Award voor beste actie. Het zijn Jumbo Heerschap met een actie in zes vestigingen, Plus Sabine Zondag in Pijnacker, CoopCommpact Hubers in Vinkel, Jumbo Rudy Veldkamp in Den Ham, Albert Heijn Bijlsma in Gorredijk en Plus Verheul in Benthuizen.
Drie supermarkten nog in race beste overallmarketingbeleid
Voor het beste overallmarketingbeleid zijn drie supermarkten in de race. Plus Sabine Zondag hield de afgelopen jaren een reeks aan acties om de lokale positie te versterken. De ondernemer werkt daarbij graag samen met scholen en verenigingen. Gezinnen met kinderen zijn immers de belangrijkste doelgroep. Haar inspanningen leverden haar al de ondernemersprijs 2018/2019 van Pijnacker op.
Albert Heijn Kamphuis in Haaksbergen heeft veel oog voor de ‘ zwakkeren’ in de samenleving. De winkel is inmiddels dementievriendelijk.
Lunchen samen met eenzame ouderen
Er zijn onder meer uitjes georganiseerd voor dementerenden en hun mantelzorgers. En op Tweede Paasdag en Tweede Kerstdag kunnen eenzame ouderen samen met medewerkers van een gezellige lunch genieten in de winkel. Plus Versteeg in Meerkerk is de derde genomineerde. Alle jaarlijkse acties samen moeten leiden tot lokaal onderscheid en marktleiderschap, laat de winkel weten. Zo zijn er onder de naam Helden van de Streek veel lokale producten te vinden. Zo is er samen met een boer zuivel ontwikkeld die exclusief bij Plus Meerkerk van Frans Versteeg is te vinden. Er wordt gekookt op de winkelvloer en in september werd een dorpsontbijt gehouden.