Al 22 jaar is ‘Zespri’ het merk voor kwaliteit in kiwi’s. Zespri International Limited is een toonaangevend bedrijf in de markt voor vers fruit. De kiwi’s worden verkocht in zestig landen. Het bedrijf investeert in onderzoek en ontwikkeling van nieuwe kiwi-variëteiten gericht op een ultieme smaak en eerlijke productie.
Met een nieuwe campagne en een nieuw communicatieplatform wil het merk in een rebranding laten zien waar het voor staat: met alle goede eigenschappen van kiwi bijdragen aan het welzijn van de mens, gemeenschappen en het milieu, door een versteviging van de rol in de wereldhandel in fruit.
Feestje maken van gezond
Het internationale communicatieplatform draagt onder andere de nieuwe slogan ‘Make your healthy irresistible’, in Nederland: ‘Zo goed kan gezond zijn’. Immers: je kunt van gezond eten natuurlijk ook een feestje maken. Het merk wil het idee doorbreken dat een gezonde levensstijl alleen maar saai of moeilijk is. Kiwi’s zijn én voedzaam én onweerstaanbaar lekker.
Kiwi Brothers
In de campagne komen ook de Kiwi Brothers terug, de twee mascottes die in Nederland de afgelopen twee jaar al te zien zijn geweest. Het logo is aangepast: de waaier van groene tinten verwijst naar de kern van de vrucht, en het rood van de tekst staat voor de energie en de dynamiek van het merk.
Esther Marinas, marketing manager van Zespri Europe: ‘Met de nieuwe merkuitstraling sluiten we aan bij de behoeften van de consument die zijn gezonde voedingspatroon wil invullen met voedzame, lekkere en natuurlijke producten. Onze kiwi’s combineren die voedzame basis met een onweerstaanbare smaak, dat is de boodschap die deze rebranding uitdraagt. We zijn ervan overtuigd dat we hiermee nog meer trouwe klanten zullen aantrekken.’
Dit artikel is gesponsord door Zespri.