‘Zuivelhoeve probeert altijd unieke en tegelijkertijd toegankelijke smaken te introduceren’, vertelt Sr. Product Manager Nina Nijkerken. ‘Smaken die niet kannibaliseren en dus additionele groei realiseren voor de categorie. De combinatie van Boer’n yoghurt vanille en muesli vormt zo’n unieke propositie.’
Al meer dan twintig jaar is Zuivelhoeve succesvol met Boer’n yoghurt Muesli, vult National Account Manager Retail Nederland, Jacob Greuter aan. ‘In zowel het at home- als het out-of-homekanaal. Het aantal eetmomenten op een dag is toegenomen en daarmee het tussendoor- en snackmoment, met name de laatste jaren. Dit zien we terug in onze afzet.’
Relevant voor consument en retailer
Kwaliteit, mentaal/fysiek gemak, transparantie en herkomst staan hoog op de lijst van aankoopoverweging, weet Zuivelhoeve. ‘De Boer’n yoghurt Muesli speelt hier perfect op in’, vertelt Nijkerken. Greuter vult aan: ‘En dit resulteert in mooie groeicijfers: in de laatste vier jaar hebben we een afzetgroei gerealiseerd van +42%, en op basis van Year to Date week 43 staan we op een groei van +18%.’
‘Deze mooie cijfers zijn mede te danken aan de samenwerking met onze handelspartners en we zijn dankbaar voor het podium dat we hebben gekregen! Aan ons de taak om dit vertrouwen te behouden door verdere groei voor de categorie te realiseren.’
Smaakvarianten
De Boer’n yoghurt Muesli-lijn is inmiddels verkrijgbaar in zes smaakvarianten. Nijkerken: ‘De nieuwste smaak, banaan & muesli, is begin oktober geïntroduceerd en doet het heel goed. In de ontwikkeling van de producten speelt tijd een belangrijke rol’, vertelt de Sr. Product Manager.
‘Enerzijds omdat we uitzonderlijk veel tijd nemen voor het productieproces: 18 uur. Dit levert een karakteristieke en volle smaak op. Daarentegen snappen we dat de consument vandaag de dag steeds minder tijd heeft. Daarom ontwikkelen we producten die passen bij deze drukke levensstijl.’
Yoghurt, muesli en een lepel in één
Yoghurt, muesli en een toegevoegd lepeltje in één, verduidelijkt Greuter. ‘Hiermee spelen we in op gemak.’ De verkoopcijfers tijdens de coronacrisis bevestigen dit, benadrukt hij. ‘Ook tijdens deze periode blijven de Boer’n yoghurt Muesli Topcups goed presteren. Hét bewijs dat het concept geschikt is voor gemak binnen én buitenshuis.’
Niet alleen de Zuivelhoeve Boer’n yoghurt vanille & muesli is opvallend succesvol, benadrukt Greuter. ‘Alle smaakvarianten groeien, net als het merk Zuivelhoeve binnen yoghurtporties. Met een marktaandeel van 9,2% bij aanvang van 2020, en zelfs bijna 12% medio week 40, bewijzen we dat onze kracht ligt in het brengen van unieke en relevante concepten en smaken. Zuivelproducten die additionele en rendabele groei voor de categorie realiseren.’
Dit artikel is gesponsord door Zuivelhoeve