Nederlandse Loterij geeft 188 miljoen terug aan Nederland

Nederlandse Loterij geeft 188 miljoen terug aan Nederland

Op 17 mei heeft Nederlandse Loterij bekend gemaakt over 2021 een recordbedrag van 188 miljoen euro af te dragen aan sport, achttien goede doelen en de samenleving. Daarmee komt vrijwel het gehele resultaat ten goede aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Ook de Nederlandse supermarkten spelen een belangrijke rol in deze bijdrage.

De verdeling van de afdracht van Nederlandse Loterij is als volgt: 50,4 miljoen naar NOC*NSF, 19,2 miljoen naar achttien goede doelen en 118,4 miljoen naar het ministerie van Financiën (en daarmee naar Nederland). Niet voor niets is het motto van Nederlandse Loterij; waar heel Nederland wint.  

Zonder winstoogmerk

Nora Verbrugge, Communicatie Adviseur Retail: ‘We zijn een organisatie zonder winstoogmerk. Jaarlijks vloeit bijna ons gehele resultaat terug naar de samenleving en dragen we zo bij aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Maar dat bereiken we niet alleen: we doen dit samen met alle deelnemers van onze spellen én met alle partijen die dit mogelijk maken. Dus ook alle verkooppunten in supermarkten. Met elk lot dat zij verkopen, dragen ook zij bij.'

Aan al onze spelers en retailers: hartelijk dank!”

'Voor de retailers waren de coronajaren niet makkelijk,' vervolgt Verbrugge, 'maar desondanks hebben zij een belangrijke bijdrage geleverd aan het resultaat. En dat is waar we het voor doen: onze topsporters hadden misschien niet op de Olympische Spelen in Tokyo gestaan. Of denk aan medisch onderzoek, of onze steun aan het Prins Bernhard Cultuurfonds. Daarom aan al onze spelers en retailers: hartelijk dank!’

Over Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met negen spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Sport, TOTO Casino en TOTO Winkel. Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele resultaat aan Nederland.

Nederlandse Loterij maakt sport en bewegen bereikbaar voor zoveel mogelijk mensen: van jong tot oud, van Olympisch tot paralympisch en van revalidatie tot gehandicaptensport. En Nederlandse Loterij steunt achttien goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn. Door mee te spelen met één van onze spellen draagt men dus direct bij aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland.

Dit artikel is gesponsord door Nederlandse Loterij.

De Bouwman Groep is wereldwijd de eerste en enige met een vlakke dubbelwandige kunststof PET deur voor wandkoelmeubels en semi-vertical koelmeubels.

Semi-vertical koelmeubel tot vijftig procent energiezuiniger met dubbelwandige PET deur

Vanwege nieuwe regelgeving dienen semi-vertical koelmeubels te worden afgedekt. Enkelglas isoleert niet optimaal, geeft condens problemen en is breuk gevoelig. Bouwman Groep ontwikkelde daarom een dubbelwandige kunststof PET deur. Licht van gewicht, volledig transparant en honderd procent circulair. 'Samen met onze verticale ledverlichting zorgt dit voor een energiebesparende en verkoopstimulerende presentatie', vertelt algemeen directeur Gert Bouwman.

Suzanne Lemckert – van Baal, Category Manager bij Vrumona: 'De shopper heeft meer overzicht en kan nu eenvoudiger tot een gezondere keuze overgaan.'

Vrumona introduceert cola schap van de toekomst

Het afgelopen jaar heeft Vrumona bij Albert Heijn een succesvolle pilot gedraaid met een nieuwe schapindeling voor het cola segment. Na uitvoerig neuro onderzoek en een periode van zorgvuldig testen door het hele land werd het nieuwe cola schap in het najaar uitgerold in 850 winkels. Het resultaat? Een aanzienlijke categoriegroei gedreven door alle colamerken in het segment dankzij meer gepercipieerd aanbod en minder keuzestress voor de shopper.

Dry misting succesvol in Duitse retailmarkt 

Dry misting succesvol in Duitse retailmarkt

Dry misting, de technologie die voedselverspilling vermindert en winstmarges vergroot door producten langer vers te houden, verovert de Duitse retailmarkt.

Altijd volle schappen met schapautomatisering

Altijd volle schappen met schapautomatisering

Retailers zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun winst te verhogen. Winkelefficiëntie is cruciaal voor de winstgevendheid, maar personeelstekorten kunnen dit moeilijker maken.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.