Gebruik een ERP-systeem om bedrijfsprocessen te automatiseren

Gebruik een ERP-systeem om bedrijfsprocessen te automatiseren
Martijn van Kampen, Manager IT bij Marshoek.

Marshoek ziet dat steeds meer supermarktondernemers geïnteresseerd zijn in hun AFAS ERP-omgeving. Maar wat doet het precies? ERP (Enterprise Resource Planning) automatiseert en verbindt bedrijfsprocessen binnen een organisatie. Dat betekent: minder tijd kwijt aan administratie en meer tijd voor écht belangrijke zaken.

Marshoek ziet dat ERP-systemen steeds toegankelijker worden. AFAS zit niet stil zit en ook de Marshoek Food Retail ketenoplossing wordt steeds completer. Daarmee kan Marshoek de implementatie versnellen en de Return On Investment (ROI) voor supermarkten verhogen. Zo wordt het systeem voor steeds meer ondernemers haalbaar. Marshoek heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd en is preferred supplier van veel supermarktformules. Daardoor kunnen zij alle kassa- en inkoopdata standaard aansluiten en kunnen er nog meer datastromen worden uitgewisseld.

De ERP-omgeving maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk personeel aan te nemen”

Slim solliciteren

De ERP-omgeving maakt het bijvoorbeeld mogelijk om snel en gemakkelijk personeel aan te nemen. Het systeem bevat namelijk een sollicitatieportaal. Daarmee kunnen sollicitanten zich inschrijven en zelf alle documenten aanleveren. De contracten vervolgens worden automatisch gegenereerd en middels een app wordt er een digitale handtekening gezet. Zo bouwt u automatisch een volledig dossier op over de nieuwe medewerker. Alle processen werken met digitale werkstromen en kunnen door de hele organisatie belegd zijn. Dit geldt ook voor financiële processen zoals abonnementen, een procuratieschema of e-facturatie.

Datagestuurde bedrijfscultuur

Alle juridische entiteiten zijn beschikbaar in één omgeving. Bijna alle data komt geautomatiseerd binnen en wordt snel verwerkt. Door gebruik te maken van de organigram van de organisatie en slimme automatisering worden taken in de lijn belegd. Daardoor ontstaat er een taak- en datagestuurde bedrijfscultuur met uitgebreide business intelligence.

Optimaliseer administratieve processen

Met het AFAS ERP-systeem en de Marshoek Food Retail ketenoplossing kunt u de processen binnen de organisatie optimaliseren en naar eigen wens inrichten. Hiermee krijgt u als ondernemer maximale grip op de bedrijfsprocessen. Door gebruik te maken van het systeem hoeft u minder tijd te besteden aan de administratie en zo blijft er meer tijd over voor zaken die écht belangrijk zijn. Klanten die actief met het systeem werken, besparen 0.3fte tot wel 1fte.

Tot slot

Ook geïnteresseerd in een datagestuurde organisatie met een kant-en-klare business intelligence omgeving? Neem dan vrijblijvend contact op. Marshoek werkt met u samen om uw organisatie te optimaliseren en naar eigen wens in te richten.

Dit artikel is gesponsord door Marshoek.

Van links naar rechts: Chiel Reugebrink, Ferdy Geertsma en Richard ten Pas.

Accountantskantoor UNP sluit zich aan bij KroeseWevers

Het samengaan van de accountantskantoren KroeseWevers en UNP per 1 januari 2023 is goed nieuws voor de supermarktwereld. Samen bedienen zij zo'n 300 franchise-ondernemers. 'We hebben meer slagkracht en kennis in huis en dat is belangrijk, zeker in de huidige roerige en uitdagende tijden,' stelt Richard ten Pas.

Richard Kievit, Patrick Wesselo en Joeri van Rens van Marshoek. Foto: Distrifood

Vestigingsplaatsonderzoek: juist van belang voor bestaande supermarkten

De wereldeconomie heeft de afgelopen jaren voor een groot aantal uitdagingen gestaan. Ook in uw marktgebied hebben er in de afgelopen jaren legio veranderingen plaatsgevonden. Het is daarom belangrijk om deze veranderingen zichtbaar te krijgen en te duiden. In dit artikel leest u welke ontwikkelingen Marshoek periodiek analyseert en waarom het voor ondernemers van belang is om herhaaldelijk een vestigingsplaatsonderzoek uit te laten voeren.

Ilyas Kayhan, hoofd fiscale afdeling.

Mogelijke versobering Bedrijfsopvolgingsregeling heeft grote fiscale gevolgen

Vroeg of laat kunt u er mee te maken krijgen: bedrijfsopvolging. Na al uw ziel en zaligheid in uw onderneming te hebben gestopt, is het tijd om de onderneming over te dragen aan de volgende generatie. Dit is veelal een complex proces met emotionele aspecten zoals de familiebelangen maar ook andere aspecten, zoals fiscale, juridische en financiële zaken. Het is voor de continuïteit van uw onderneming belangrijk om bedrijfsopvolging goed en tijdig te regelen. Een mogelijke versobering van deze fiscale bedrijfsopvolgingsregelingen ligt namelijk op de loer.

Jan Linders wint voor de tiende keer op rij in de categorie bier.

AB InBev wil samen met retailers bouwen aan verdere categoriegroei

Om de waardering van het bierschap per retailer in kaart te brengen heeft bierbrouwerij AB InBev - bekend van merken als Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Tripel Karmeliet en Corona - een schapimago onderzoek laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau GfK. Het onderzoek biedt inzichten in de ontwikkeling van de totale categorie en inzichten per retailer. Met het onderzoek wil AB InBev retailers helpen hun bierschap verder te optimaliseren om in te spelen op de wensen van de consument.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.