Arrondi: het koelmeubel van de toekomst

Arrondi: het koelmeubel van de toekomst
Arrondi verbruikt gemiddeld zo’n 70 procent minder energie dan reguliere koelmeubelen.

Koninklijke Smeva introduceert Arrondi, een gesloten zelfbedieningsmeubel dat van alle kanten te openen is. Het zogeheten 'shoparound koelmeubel' verbruikt tot 70 procent minder energie met tot 35 procent minder vloeroppervlak dan open koeleilanden.

Arrondi is ontwikkeld met het oog op de toekomst, vertelt Smeva’s Managing Director, Henk Dibbets. ‘Maar die toekomst begint feitelijk al vandaag. Duurzame oplossingen zijn aan de orde van de dag, ook bij retailers. Energiezuinige koelmeubels zijn dan ook een belangrijke toevoeging in het realiseren van hun duurzaamheidsambities.’

Zuinig, compact en transparant

Arrondi verbruikt gemiddeld namelijk zo’n 70 procent minder energie dan reguliere koelmeubelen, vertelt hij. ‘Het meubel is daarnaast heel compact, waardoor je bespaart aan vierkante meters op de winkelvloer. De koelmeubelen zijn, behalve voor grotere supermarkten, dan ook heel geschikt voor bijvoorbeeld stadswinkels en out-of-homelocaties.’ Naast energiezuinig en praktisch zorgt Arrondi met haar afgeronde hoeken en uniek glasdesign ook nog eens voor een optimale zichtbaarheid van de producten, kan hij zeggen.

iF Design Award 2023

Smeva wilde echt iets nieuws ontwikkelen, verklaart Dibbets. ‘Zowel qua verbruik als uitstraling. Er is al veel beschikbaar op het vlak van koelmeubelen en innovaties liggen doorgaans dicht tegen elkaar aan. Vanwege onze duurzaamheidsambitie, en die van onze klanten, is er daarom gekozen om een zo energiezuinig mogelijk koelmeubel te ontwikkelen.’

Het koelmeubel werd ontwikkeld in samenwerking met designbureau GBO Innovation makers uit Helmond. ‘Met hun kennis van verschillende markten hebben zij ons geholpen om met een vernieuwende blik naar een bestaand product te kijken. Mede hierdoor is de Arrondi echt een onderscheidend koelmeubel geworden.’ Zo onderscheidend zelfs, dat Koninklijke Smeva voor Arrondi recent de iF Design Award 2023 in ontvangst mocht nemen in Berlijn. ‘Voor zover ik weet het enige B2B-koelmeubel dat ooit zo’n waardering heeft gekregen. Daar zijn we wel trots op!’

Vanwege onze duurzaamheidsambitie, en die van onze klanten, is er gekozen om een energiezuinig koelmeubel te ontwikkelen”

Langer vers

Los van het feit dat de wetgeving hier al op aanstuurt, is het afgedekt presenteren van koelverse producten überhaupt interessant, besluit Dibbets. ‘Producten blijven langer vers en ook voor de perceptie van de consument is dit belangrijk. -Wie pakt tenslotte niet het pakje kaas of worst dat onderop de stapel ligt…?- Dit voordeel overstijgt dan ook de extra handeling die nodig is omdat het meubel moet worden geopend, weet hij. ‘Bovendien zijn we dat al gewend van de koelmeubelen aan de wand en de diepvriesproducten.’

Arrondi is modulair verkrijgbaar in de hoogtematen 1560 en 2140 mm. Zowel als remote en plug-in en is volledig omsloten door dubbelglas. Het maximaal transparante concept met geïntegreerde ledverlichting, zorgt voor een aantrekkelijke, goed zichtbare productpresentatie. ‘Het is een zeer breed inzetbaar koeleiland, dat haar tijd vooruit is.’

Dit artikel is gesponsord door Smeva.

Growers United kent de consument 'delen inside-informatie met partners'

Growers United kent de consument 'delen inside-informatie met partners'

In plaats van puur te sturen op lage prijzen en hoge volumes, wordt het steeds belangrijker om te investeren in onderscheidend vermogen. Samen met partners in de foodretail verkent telerscoöperatie Growers United groeipotentieel voor toegevoegde waarde in de markt. Hiervoor voert Growers United eigen markt- en consumentenanalyses uit.

Het 50-jarig bestaan is voor team Riedel aanleiding voor een mooi feestje.

Tijd voor feest: Riedel viert halve eeuw Appelsientje

Appelsientje bestaat 50 jaar. Dat mag niet ongemerkt voorbij gaan. Vanaf deze week wordt er in een nieuwe commercial een ode gebracht aan '50 jaar zon in Nederland'. Met fraaie nostalgische beelden die de bijzondere relatie van Nederlanders met de zon illustreren en Roxanne Hazes die dit op eigentijdse wijze muzikaal begeleidt. En met verschillende verrassende introducties, waarbij we ook populaire sappen uit het verleden terugbrengen.

Country Manager Ruben Driessen en Brand Manager Daniël van Londen.

Aviko trekt met Grip 'n Dip jongeren naar categorie

Relevant blijven voor jongere generaties zoals Millennials en Gen Z is, net als voor veel andere merken, ook voor Aviko een van de grootste uitdagingen. Deze jonge doelgroepen zijn ondervertegenwoordigd in zowel de vriesvers categorie, als binnen de Aviko kopers. Aviko heeft een formule gevonden om de jonge consument aan zich te binden: Grip 'n Dip, het perfecte frietje om te dippen.

Parrano introduceert Gratin Plakken speciaal voor ovengerechten

Parrano introduceert Gratin Plakken speciaal voor ovengerechten

Parrano breidt haar assortiment uit met Gratin Plakken speciaal voor je ovengerechten. Deze zijn verkrijgbaar in twee varianten: Originale en Mozzarella. Zo kun je eindeloos variëren en elk ovengerecht écht lekker maken.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.