Dr. Oetker: 'Goed luisteren, markt blijven monitoren en realistisch zijn'

Dr. Oetker: 'Goed luisteren, markt blijven monitoren en realistisch zijn'
Wim van den Heuvel, keyaccountmanager, en ceo Axel Kampmann van Dr. Oetker.

Na een derde plaats vorig jaar, belandde Dr. Oetker dit jaar met een voorsprong van 0,07 punten op de eerste plaats. Overall gooide het bedrijf de allerhoogste ogen op accountmanagement. 'Daar zijn we bijzonder trots op', aldus keyaccountmanager Wim van den Heuvel.

‘Al is het behalen van de Industributie-trofee niet ons doel’, voegt hij eraan toe. ‘Het is een beloning voor de goede relatie met de handel en voor de dingen die je doet.’ Dr. Oetker hecht sterk aan die goede relatie. ‘Zonder een goede relatie kun je geen goede zaken doen met elkaar. Al hebben we afgelopen jaar niets anders dan anders gedaan.’ Wat is dan het geheim van de aanpak? ‘Continu goed luisteren, de markt blijven monitoren en realistisch zijn. Bijvoorbeeld per retailer goed kijken naar wat haalbaar is en wat niet.’

‘En als blijkt dat iets niet werkt, bereid zijn om hand in eigen boezem te steken en lokaal aanpassingen door te voeren. We zijn marktleider binnen pizza en hebben veel kennis over de categorie. Ik denk dat de handel ons hoog waardeert op accountmanagement, mede dankzij trade marketing en onze realistische adviezen die tot uiting komen in betere resultaten. Maar eigenlijk moet je die vraag niet aan ons stellen’, zegt hij met een knipoog.

Verbetering

‘Natuurlijk zijn er altijd zaken voor verbetering vatbaar, op het gebied van verpakking of ondersteuning. Daar werken we hard aan, zoals we ook werken aan goede introducties en aan het continu optimaliseren van onze pizza’s.’ 

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.