Albert Heijns kerstdiner ruim een kwart duurder in vijf jaar tijd
Het kerstdiner dat Albert Heijn in de Allerhande voorschotelt, is in vijf jaar tijd ruim een kwart duurder geworden. Dat berekende het Parool.
Het kerstdiner dat Albert Heijn in de Allerhande voorschotelt, is in vijf jaar tijd ruim een kwart duurder geworden. Dat berekende het Parool.
Lidl is door de redactie van vakblad Eiwit Trends (Misset Uitgeverij) uitgeroepen tot Eiwit Uitblinker 2024. Jumbo staat op plek 4.
De nieuwe merken van Aldi komen steeds prominenter naar voren in de winkels. Tientallen nieuwe merken liggen al in Nederlandse filialen.
Steeds meer consumenten zijn op zoek naar suikervrije en -arme frisdranken. Met een suikerreductie van maar liefst 53 procent over de afgelopen tien jaar, sluit Lipton Ice Tea met haar portfolio goed aan op deze trend. 'Dat gaan we de consument nóg beter vertellen!'
Met de introductie van Jumbo's brood en onlangs ook de Smaakmakers groeit het aanbod van het nieuwe eigen merk van Jumbo gestaag. Daarmee is het nieuwe assortiment nu uitgebreid naar honderden sku's.
Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.
Aldi breidt zijn plantaardige My Vay-assortiment nu ook uit met vleesvervangers.
De wijncategorie in supermarkten staat onder druk. Een belangrijke reden is de generatiewissel: babyboomers worden ouder, jongere generaties drinken minder. Het wijnschap moet op de schop om jongere generaties te prikkelen, zegt Delta Wines, een van de grootste wijnimporteurs van Nederland.
In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.
Aldi geeft zijn chocoladehuismerkproducten een make-over. De producten van Château en Time4Choco! gaan verder onder de naam Choceur en worden voorzien van een nieuwe verpakking.
Goed nieuws voor supermarkten: de oogsten van groente en fruit vallen na het natte voorjaar nog mee.
Het biologisch aandeel agf bij Lidl moet van 4 naar 8 procent. Die omzetverdubbeling stelt de keten zichzelf ten doel voor 2026. Dat wil Lidl bereiken door klanten te overtuigen dat biologisch niet veel duurder hoeft te zijn en door het bio-aanbod beter te presenteren.
Plus introduceert deze week in alle winkels een vernieuwd schap frisdranken & sappen. Ook gaat de formule van start met het segment speciaal fris.
Lidl ondertekent een overeenkomst met de biologische groente- en fruittelers met als doel een snelle verdubbeling van de omzet van biologische groente en fruit.
Aldi en Lidl verkopen uitsluitend varkensvlees van varkens zonder staart. Dat stelt Varkens in Nood, die zich baseert op metingen van augustus dit jaar. Bij Ekoplaza en Odin behouden alle varkens hun staart.
De NVWA wil strengere regels voor dierenwelzijn in de vleesindustrie. Dit moet leiden tot verbetering van dierenwelzijn in de keten.
Jumbo roept per direct Jumbo Geitenkaas Rasp met alle houdbaarheidsdata terug. In het product is mogelijk listeria aanwezig.
Lidl heeft bij de landelijke formules het beste imago in vers. Nettorama heeft dit bij de regionale ketens.
Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.
Aldi en Lidl stimuleren hun klanten met hun prijsbeleid om voor plantaardige melk te kiezen in plaats van koemelk. Dat meldt Wakker Dier na onderzoek. De actiegroep stelt dat DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet en Plus nog veel te winnen hebben.
Twee op het oog compleet verschillende bedrijven slaan de handen ineen om een aanval te doen op de zuivelreuzen in het proteïnerijke schap. XXL Nutrition en Zuivelhoeve lanceren vandaag een proteïnerijke yoghurt en pudding.