De Wheel of Retail is de belangrijkste prijs voor productintroducties in de Nederlandse supermarkt. Kanshebbers op de Wheel of Retail 2020 in de categorie Diepvries snacks zijn Mora Crispy Chick’n Original en Spicy, Mora & De Vegetarische Slager draadjesvleesch kroketten, -bitterballen en Kipkorn en Kwekkeboom Oven Vega Bitterballen.
En de winnaar is…
Jury-oordeel
Uitleg:
Zo werkt de Wheel of Retail
De jury, bestaande uit drie vertegenwoordigers van de grootste inkooppartijen in Nederland, Jumbo, Albert Heijn en Superunie, hoeft er niet lang over te discussiëren. Het merk heeft goed gekeken naar succesnummers in de out-of-homemarkt en dat weten te vertalen in een range met goede marge voor het supermarktkanaal. De rotatie kan nog wat versnellen, maar ‘het product is goed onderweg’.
Eerste reactie Mora
Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld feliciteert Susan Janssen. Ze ziet zelf ook dat de verkoop 'heel erg goed' is voor dit product. Ook zegt Janssen nieuwe kopers gewonnen te hebben. 'Wat we met dit product hebben laten zien, is dat het meer is dan een kipsnack. Je kunt ermee variëren.'
Over De Materie
De in 2008 opgerichte Arnhemse band De Materie maakt naar eigen zeggen eigenzinnige Nederlandstalige kraut/punk/rock ‘met teksten die ergens over gaan’. De band bestaat uit zanger/drummer Peter de Kok, gitarist Erik de Geest, toetsenist Jack Kaat en bassist Tony Tati.