De Wheel of Retail is de belangrijkste prijs voor productintroducties in de Nederlandse supermarkt. Bovendien zijn er Special Wheels voor innovatie, marktverruiming, margetoevoeging en namens consumenten. Artiesten die door de coronacrisis thuis zitten, hebben de vrije hand gekregen om op eigen wijze een winnaar bekend te maken.
Uitzendschema
De bekendmakingen vonden digitaal plaats, Wheel of Retail On Air. Artiesten kregen de vrijheid om in circa een minuut te vertellen wie een Wheel had gewonnen. De video's kwamen volgens een strak uitzendschema online op Distrifood.nl en het Distrifood-account op LinkedIn.
Werkt onderstaande visual niet? Klik hier voor een afbeelding van het schema
Categorieën zonder prijswinnaars
Niet alle categorieën staan in dit schema. Dat is omdat niet in elke categorie een prijs is uitgereikt. Criteria voor het kunnen aanwijzen van een winnaar zijn of de door Nielsen op omzet gerankte producten ook echt nieuwe omzet brengen (marktverruimend), marge toevoegen (margevergrotend) en/of innovatief zijn. Een relaunch of herverpakking, bijvoorbeeld, vervangt bestaande omzet en valt daarom buiten de prijswinnaars.