FreshRecruitment
Procter & Gamble ziet verkopen in laatste kwartaal stijgen
Fabrikant Procter & Gamble zag de verkopen in het laatste kwartaal van 2024 stijgen. Consumenten kopen weer meer en duurdere producten, ziet het Amerikaanse concern.
Fabrikant Procter & Gamble zag de verkopen in het laatste kwartaal van 2024 stijgen. Consumenten kopen weer meer en duurdere producten, ziet het Amerikaanse concern.
Procter & Gamble (P&G) kijkt terug op een succesvol 2024, ondanks uitdagende marktomstandigheden. 'Met z'n allen hebben we weer een sterk jaar neergezet', reageert Commercieel Directeur Jorian van Acker Blommers. 'We hebben veel groei gerealiseerd en categoriewaardegroei gedreven, op een duurzame manier.'
ZEIST - Eugene Willemsen is per direct de nieuwe directeur van de internationale drankentak van PepsiCo.
De superioriteitsstrategie van Procter & Gamble (P&G) staat als een huis. Met continue focus op innovaties die kwaliteit, gebruiksgemak en duurzaamheid vertegenwoordigen, weet het concern relevant te blijven en de categoriewaarde te vergroten. De komende tijd zoomt de organisatie hierbij nog meer in op lokale relevantie.
CINCINNATI - Procter & Gamble heeft in het afgelopen kwartaal zowel de winst als de omzet iets zien dalen.
CINCINNATI - Verzorgings- en schoonmaakmiddelenconcern Procter & Gamble (P&G) heeft het afgelopen kwartaal minder winst geboekt. Het Amerikaanse bedrijf achter merken als Gillette, Pampers en Ariel moest meer betalen voor grondstoffen en ook de vrachtkosten namen toe. Dat kon niet worden gecompenseerd met de toegenomen verkoop.
De Wheel of Retail voor Homecare gaat opnieuw naar Procter & Gamble. Het succesvolle Platinum Plus richt zich op bescherming tegen dofheid en op korte wasprogramma's, en maakt voorspoelen overbodig. Passend bij de Nederlandse consument.
Door de pandemie zijn kwaliteit, hygiëne en duurzaamheid nog belangrijker geworden voor de consument. Inspelen op deze consumentenbehoeften is essentieel om waarde te blijven creëren, stellen Hanneke Spruyt en Harm-Jan Mens van Procter & Gamble (P&G). Innovatie en marketinginvesteringen in het premium segment tijdens de coronapandemie hebben gezorgd voor categoriewaardegroei in de household categorie.
Jaarlijks bereikt Procter & Gamble (P&G) met haar merken wereldwijd zo'n vijf miljard consumenten. 'Dit geeft een grote verantwoordelijkheid', benadrukt Vice President Sales en Country Manager Benelux, Hanneke Spruyt-Panbakker. 'En biedt ons tegelijkertijd kansen.'
Afgelopen voorjaar verbeterde Procter & Gamble haar product line-up. De innovatieslag levert mooie omzetcijfers op in het gehele portfolio, en in het bijzonder voor de opnieuw geïntroduceerde Ariel All in 1 Pods: de wasmiddel-Pods met waskracht vanaf 30 graden zorgen voor duidelijke relevantie voor de consument en behaalden een eerste plek in de Intro Top 20.