Plus heeft opnieuw de beste vleeswarenafdeling

Plus heeft opnieuw de beste vleeswarenafdeling
Beeld: Christian van der Meij

Plus heeft in de perceptie van de Nederlandse supermarktklant opnieuw de beste vleeswarenafdeling van Nederland. EMTE en Hoogvliet maken, evenals vorig jaar, de top 3 compleet.

Dat blijkt uit het Categorie-rapport Vleeswaren dat GfK voor het zevende jaar op rij heeft uitgevoerd in opdracht van Stegeman.

Voor het derde jaar op rij is de consument kritischer over de vleeswarenafdelingen in de supermarkt en liggen de verwachtingen hoger. De categorie vleeswaren zal moeten meebewegen met het trends in de markt om in kwaliteit en toepassing relevant te blijven voor de shopper.

Twee verschuivingen

Het onderzoek laat twee opvallende verschuivingen zien:

  1. De kwaliteit van het assortiment is voor de consument nog steeds het belangrijkste aspect als het gaat om het kopen van vleeswaren.
  2. De rol van het personeel op de bedieningsafdeling is daarentegen wel veranderd.

Waar de aanwezigheid en hulpvaardigheid van personeel vorig jaar nog twee van de belangrijkste aspecten waren, zien we deze aspecten dit jaar niet terug in de top 5. Dit terwijl juiste inzet van personeel een belangrijke bijdrage levert aan de uitstraling van de  versafdeling. In het binden van klanten ligt er voor personeel een grote rol.

Lage prijzen

Wat daarnaast opvalt in het onderzoek is de dalende waardering op het aspect ‘lage prijzen’. Het aspect ‘lage prijzen’ is met name in zelfbediening bovengemiddeld belangrijk, in Bediening is deze minder doorslaggevend. Het onderzoek biedt categorymanagers relevante inzichten en handvatten om nog beter aan te sluiten bij de wens van de shopper.

Een uitgebreide verslag van dit onderzoek is binnenkort te lezen in Distrifood Magazine nr.38. 

Dit artikel is gesponsord door Stegeman. 

Onur Arslan, algemeen directeur en Richard Valkenburg, commercieel directeur van KSZ.

KSZ Transport: een blik op de toekomst

In een gesprek met Richard Valkenburg, commercieel directeur, en Onur Arslan, algemeen directeur van KSZ Transport, wordt de aanpak voor de ambitieuze toekomstplannen van het bedrijf besproken. De gezamenlijke visie geeft inzicht in de manier waarop het bedrijf zich blijft ontwikkelen en innoveren om aan de veranderende behoeften van de logistieke sector te voldoen.

Continu nieuwe klanten aantrekken met Smart Activatie

Continu nieuwe klanten aantrekken met Smart Activatie

Rond deze tijd van het jaar maken de meeste marketeers hun plannen voor 2025. FMCG-merken willen logischerwijs het maximale uit retailactivaties halen. Tijdelijke promoties en prijsacties staan al op de kalender. Maar steeds vaker loopt er ook een meer strategische activatie om een constante stroom nieuwe kopers te trekken.

Shopopop maakt gebruik van bestaande verplaatsingen en voertuigen om boodschappen te bezorgen.

Je buurman als bezorger? Shopopop maakt het mogelijk

Stel je voor: je boodschappen worden dezelfde dag nog bezorgd, niet door een anonieme koerier, maar door je eigen buurman of buurvrouw. 'Door gebruik te maken van de bestaande routes van particuliere bezorgers kunnen we de laatste kilometers flexibeler, duurzamer en socialer maken', zegt Sacha Buyck, countrymanager Benelux.

Judith Hoogendoorn, marketing directeur en Maarten Wismans, head of trademarketing & category management bij Flora Food Group.

Steun borstkankeronderzoek: 'Jij smeert, Becel doneert'

In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.