Bewustwording bij de consument blijft groeien
De gezondheids- en bewustwordingstrend groeit nog altijd. Deze ontwikkeling wordt breed gedragen door de Nederlandse consument. Dis is ook goed terug te zien in het supermarktschap.
Het populaire borrelmoment
Het Nederlandse borrelmoment heeft zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Standaard bier, wijn met een blokje kaas en een plakje worst hebben plaats gemaakt voor kwaliteit; voor drankjes als Aperol Spritz, Gin & Tonic en luxe borrelplanken. Hier geldt: de beleving is een belangrijke drijver voor succes. Deze drankjes worden gepresenteerd in een groot wijnglas, met veel ijsklontjes en garnering. Snel en simpel te maken.
Crodino nummer één non-alcoholisch aperitief
Er is een grote behoefte aan alcoholvrije dranken tijdens het sociale borrelmoment. De vraag stijgt, het aanbod ook. Er komen veel nieuwe alternatieven op de markt. Bijvoorbeeld The Duchess, een non-alcoholische gin & tonic. Maar naast die vele nieuwkomers wordt het aanbod ook gekenmerkt door een aantal vaste waarden.
Neem Crodino, het sprankelende Italiaanse bitterzoete aperitief zónder alcohol en mét stevige bite. Crodino is het allereerste non-alcoholische aperitief ter wereld en domineert nog altijd de categorie met zijn nummer één positie. Neem ook de nieuwe variant; Crodino Rosso. De smaak van deze nieuwe Crodino-variant is dankzij de infusie met bloedsinaasappel bitterzoet en toegankelijk.
Plaats op het schap?
De shopper heeft moeite met het vinden van alcoholvrije dranken omdat deze kriskras verspreid staan op het schap. Het advies?
- Plaats alcoholvrije aperitieven binnen het aperitievenschap vlakbij Aperol. Hierdoor begrijpt de shopper wat voor soort product het is. Zo ook: alcoholvrij bier in het bierschap en alcoholvrije wijnen in het wijnschap.
- Plaats signing! Geef door middel van een opvallende schapstrook de alcoholvrije producten aan.
Dry january mega media hype, deel mee in het succes
Een belangrijk moment voor deze categorie is januari. Consumenten nemen zich juist dan voor om bewuster en gezonder te gaan leven. De media zet hier dan ook ieder jaar vol op in! Retailers kunnen hierop inspelen door o.a. inspirerende promoties in de folder, maar ook schapvisibility en 2nd placement.
Dit artikel is gesponsord door A Brand New Day