De nieuwe bussen benadrukken de inventieve smaken van de snack met gedurfde kleuren en een strak design. De stijl van Mr. P is gestroomlijnd met een frisse, moderne look en een nieuwe reeks bijpassende gezichtsuitdrukkingen. Er is bewust gekozen om het Pringles logo zo strak mogelijk te houden zodat het er goed uitspringt op de onmisbare, gekleurde verpakkingen.
Een opvallende verandering op het schap
De nieuwe Pringles bussen zorgen voor meer consistentie binnen het assortiment in het schap. De nieuwe kleurrijke verpakking trekt de aandacht van de consument, en heeft bewezen positieve resultaten instore: zo verhoogt het de stopkracht van het merk (opgemerkt in de winkel) als wel de shopability (makkelijk te identificeren) en relevantie (stimuleert de verkoop) bij zowel Pringles kopers als niet-kopers. Dat resulteert in een mooie kans voor de retail om de categorieverkoop te verhogen (onderzoek door Ipsos, UK, sept 2019).
Vernieuwd recept
In 2019 zijn de Pringles smaken al vernieuwd om de hoeveelheid zout te verminderen. Het bedrijf is erin geslaagd om een gemiddelde vermindering van 23% te bereiken voor de zes populairste smaken: Orginal, Sour Cream & Union, Hot & Spicy, Texas BBQ, Hot Paprika en Sweet Paprika. Ook de mix van zonnebloemolie en maïsolie is aangepast, en tegenwoordig wordt de snack alleen nog maar gekookt in 100% zonnebloemolie. De reden voor de omschakeling naar één enkele oliebron past in het streven naar een schoner merklabel en een eenvoudigere productie. De snack is zorgvuldig getest om de smaak te garanderen.
In 2022 lanceert Pringles de tweede fase van de vernieuwing, die onder andere bestaat uit een verdere vermindering van de hoeveelheid zout en een vermindering van de verzadigde vetten.
Een duurzaam streven
Pringles telt wereldwijd zeven fabrieken, waarvan één is gesitueerd in het Belgische Mechelen. Daar wordt elk jaar ongeveer 104.000 ton chips geproduceerd, wat neerkomt op twee miljoen bussen per dag. De productie staat 24/7 aan. Het Pringles-team zet zich in om het product, de infrastructuur en de impact op de omgeving steeds groener te maken. De fabrieken hebben al enorme vooruitgang geboekt om afvalvermindering aan te pakken, zoals:
- Frituurolie wordt gedistilleerd en teruggewonnen. Olierestanten worden hergebruikt voor biodiesel;
- Vanaf dag één filtert de zuiveringsinstallatie het water dat wordt gebruikt. Zelfs het slib dat overblijft, wordt gebruikt voor de productie van biogas en dus hernieuwbare energie;
- Onvolmaakte producten worden niet zomaar tot afval herleid. Waar mogelijk worden ze opnieuw in het productieproces opgenomen;
- Beschadigde bussen worden door externe partners gerecycleerd: plastic bij plastic, metaal bij metaal, papier bij papier.
De ambitie voor 2030 is om het organische afval in de productiefaciliteiten met 50% te verminderen. Ook zijn er doelstellingen vastgelegd om de verspilling van andere productie elementen te verminderen, waaronder waterverbruik met ten minste 30%, energieverbruik met 24% en broeikasemissies met 45%.
Blijven innoveren
Pringles zal blijven innoveren op het gebied van smaak en zal aantrekkelijke consumentenactivaties op de verpakking blijven voorstellen. Op de website kan de consument het hele jaar door leuke prijzen winnen. Daarnaast blijft Pringles continu innoveren op het gebied van duurzamere verpakkingen, zodat het haar belofte om in 2025 een 100% herbruikbare, recyclebare verpakking te produceren, kan vervullen.
TM, ® KELLOGG Europe Trading Ltd, © 2021 Kellogg’s Nederland.
Dit artikel is gesponsored door KELLOGG company.