Alles over De Top 2024

CONO Kaasmakers: 'Er is geen enkele boer die niet wil verduurzamen. Maar groen doen als je rood staat, dat lukt niet'

CONO Kaasmakers: 'Er is geen enkele boer die niet wil verduurzamen. Maar groen doen als je rood staat, dat lukt niet'

Stijgende kosten en stijgende prijzen hebben in 2023 een sterke invloed gehad op de categorie kaas. Toch blijft kaas de retail een ruime marge...

Jan Willem Balk, directeur sourcing Albert Heijn. Foto: Koos Groenewold

Albert Heijn: 'Balans eigen merk en A-merk aandachtspunt'

Albert Heijn gaat in het komende jaar werken aan de balans tussen eigenmerkassortiment en A-merkproducten. Door de focus van klanten op betaalbare...

Eric Leebeek, commercieel directeur Plus. Foto: Ton Kastermans Fotografie

Interview: 'Plus blijft een sterke verkoper van A-merken'

Plus heeft een bewogen jaar achter de rug. De fusie met Coop en het integreren van het nieuwe distributiecentrum in Oss zorgt voor heel wat...

Said Belhassan, cpo Superunie. Foto: Superunie

Interview Superunie: 'Leverancier moet zich meer richten op klant'

'Mijn advies is dat leveranciers meer gaan focussen op echte innovaties die de consument waardeert. Met name daag ik de A-merken uit om meer effort...

Anrico Maat. Foto: Jumbo

Interview: Jumbo streeft naar betere samenwerking met leveranciers na bijzonder jaar

Jumbo heeft een jaar achter de rug waarin het vaker dan vooraf gehoopt de degens moest kruisen met leveranciers. 'Helaas hebben we met een paar...

Frank Heus, Commercieel Directeur Europa en Maarten Krommendijk, Country 
Manager Nederland.

HG International: 'Je moet kunnen dansen met je klanten'

De markt verandert, en snel, weet HG International. Tegelijkertijd blijft er altijd een basisschoonmaakbehoefte aanwezig die ingevuld moet worden....

Unilever versnelt innovatiestrategie: 'Impact en groei voorop'

Unilever versnelt innovatiestrategie: 'Impact en groei voorop'

Als grote organisatie heb je automatisch veel verantwoordelijkheid, beseft Unilever. 'Om de categorieën waarin je actief bent te laten groeien',...

Marketing en Sales Directeur Catrien d’Ancona: ‘Het is ontzettend mooi om onderdeel te zijn van zo’n groots proces.’

Mars investeert miljard dollar in klimaatdoelen: 'De ambities zijn groot'

De komende drie jaar investeert Mars een miljard dollar om de benodigde stappen te kunnen zetten in het realiseren van haar klimaatdoelstellingen: 50...

Nicole Freid: ‘Wij gaan niet voor winstmaximalisatie maar voor impactmaximalisatie.’

'Duurzaam worden en betaalbaar blijven vraagt om 'balancing act''

Met de komst van een nieuwe directeur gaat HAK volop door op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming van de keten. De eerste stappen naar een...

Hoe Essity al sinds de jaren '90 duurzaamheid in praktijk brengt

Hoe Essity al sinds de jaren '90 duurzaamheid in praktijk brengt

Duurzaamheid zit al decennia diep in de genen van Essity, een Hygiëne & Gezondheidsbedrijf dat producten produceert voor alle levensfasen, zoals...